| کد خبر: 251820 |

◄ دلایل بروز صف و ازدحام کامیون ها در مرز آستارا مشخص شد

مهمترین دلیل ازدحام کامیون ها در گمرک آستارا و بیله سوار در سمت ایران، مربوط به پذیرش کم کامیون از سمت گمرگ کشور آذربایجان است.

تین نیوز

مهمترین دلیل ازدحام کامیون ها در گمرک آستارا و بیله سوار در سمت ایران، مربوط به پذیرش کم کامیون از سمت گمرگ کشور آذربایجان است.

به گزارش تین نیوز ، علی هدایتی راننده ترانزیت با بیان این مطلب گفت: به طور مثال بیشترین آمار در کمرگ آستارا طی شبانه روز حداکثر 250 کامیون و بیله سوار 150 کامیون است که به هیج وجه جوابگوی صادرات کشورمان نیست.

وی افزود: این آمار موجب می شود روز به روز بر تعداد کامیون های منتظر جهت خروج از ایران افزوده  شود و بخشی از کم کاری گمرگ آذربایجان نیز مربوط به هانگار و ایکس ری فرستادن همه کامیون های ورودی از مبدا ایران است که موجب لطمه به بسته بندی و کیفیت بارهای صادراتی ایران به خصوص تره بار و محصولات غذایی، می شود.

بیشتر بخوانید:

هدایتی با بیان این که از کارخانه های لبنی کشور به روسیه ، گرجستان،  بلاروس و آذربایجان شیر، کره و خامه با دمای منفی 18 درجه زیر صفر صادر می کنند که کمرگ آذربایجان به عنوان کشور ترانزیت حق باز کردن بار را ندارد، عنوان کرد: اما گمرک آذربایجان بار را تخلیه و در هوای آزاد تا چندین ساعت قرار می‌ دهد که این کار مشکلات زیادی به وجود آورده است.

این راننده ترانزیت تاکید کرد: در چندین مورد سازمان دامپزشکی کشور به وزارت امور خارجه مکتوب نامه زده است که این کار موجب میکروبی شدن بار شده و روند صادرات را مختل می‌ کند که در نهایت دامپزشکی کشور روسیه به علت میکروبی بودن، ورود بارهای لبنی از مبدا ایران را ممنوع کرد.

وی با بیان این که در مورد سبزی یا صیفی جات نیز شرایط به همین روال است که در نهایت موجب فاسد شدن بار می شود، گفت: نکته مهم این است که در مبادی ورودی از گرجستان به آذربایجان یا روسیه به آذربایجان، هیچ کدام از کارهای ذکر شده صورت نمی پذیرد و این خود بسیار زمان بر است و در روند پذیرش کامیون از ایران تاثیر بسزایی دارد.

هدایتی افزود: مسئله دوم در مرز مشترک با گرجستان است که جز کنترل مدارک راننده و بازرسی کامیون، مابقی کارهای مربوط به کنترل اسناد و پرداخت پول در بانک، به خارج از محدوده ورودی گمرک انتقال داده شده است و روزانه تعداد 500 دستگاه از مرز پل قرمز مرز مشترک آذربایجان با گرجستان عبور می کند ولی در آستارا یا بیله سوار تمام کارها در داخل محوطه محدود کمرگ انجام می شود که روند پذیرش را مختل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 0 2

    عجب رویی دارین شما. تا حالا تقصیر رو مینداختید گردن دولت قبل. حالا میندازین گردن دولت همسایه؟

  • علی 0 0

    ظاهرا و باطنا . حکومت وابسته باکو قصد اخلال در ترانزیت کشور ما را دارد. لذا باید ازمسیرهای دیگر همچون بندر استارا و یا کشور ارمنستان استفاده کرد.

  • م س 0 0

    ایراد فقط پدرسوختگی آورده‌است واسلام