| کد خبر: 245472 |

تراتزیت خارجی 4 ماهه با رشد 31 درصدی به 5 میلیون تن رسید

بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال 93 بوده که 13 میلیون و 200 هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران عبور کرده و سیاست اعلامی و برنامه ریزی دولت سیزدهم نیز رسیدن به تراتزیت 20 میلیون تنی در سال جاری است.

تین نیوز

سخنگوی گمرک گفت: کالاهای عبوری خارجی از مسیر کشورمان طی چهار ماه نخست امسال، به چهار میلیون و 921 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه 31 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه شاهد تداوم رشد تراتزیت خارجی از مسیر ایران بودیم.

وی افزود: گمرک منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان، با پذیرش ورود یک میلیون و 727 هزار تن کالای عبوری خارجی و رشد 44.5 درصدی نسبت به مدت مشابه در جایگاه نخست قرار گرفته است و گمرک پرویزخان در استان کرمانشاه با پذیرش ورود 582 هزار تنی کالای خارجی برای عبور از کشورمان و رشد  141 درصدی و گمرک باشماق در استان کردستان با ورود 448 هزار تن کالای ترانزیتی و کاهش 30 درصدی نسبت به  4 ماه نخست سال قبل در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

لطیفی در خصوص رتبه های چهارم تا هفتم  ورود کالای ترانزیتی خارجی توضیح داد: گمرک بازرگان در استان آذربایجان غربی با پذیرش 410 هزار تن کالای ترانزیتی عبوری از ایران و رشد 9 درصدی ،گمرک سرخس در استان خراسان رضوی با پذیرش 332 هزار تن و کاهش 40 درصدی، گمرک بیله سوار در استان اردبیل با پذیرش 245 هزار تنی و رشد 88 درصدی، گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی با پذیرش 217هزار تنی و رشد 61 درصدی در رتبه های چهارم تا هفتم پذیرش کالاهای عبوری خارجی از مسیر ایران در چهار ماه نخست امسال قرار دارند.

وی افزود: گمرک لطف آباد در استان خراسان رضوی با ورود و پذیرش 150 هزار تن کالای ترانزیتی و رشد 115 درصدی، گمرک بندر لنگه با پذیرش 137 هزار تن کالای ترانزیتی و رشد 124 درصدی و گمرک میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان با پذیرش و ورود 107 هزار تن کالای ترانزیتی خارجی برای عبور از کشورمان و رشد   174درصدی نسبت به مدت مشابه،  در جایگاه هشتم تا دهم ورود کالاهای خارجی عبوری از ایران قرار دارند.

لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد: همانطور که در سال 1400 شاهد رشد 68 درصدی تراتزیت خارجی در کشورمان بودیم و این مسیر رشد در چهار ماهه امسال نیز با افزایش  31 درصدی نسبت به مدت مشابه همراه بوده، سال 1401 حدنصاب تراتزیت خارجی در تاریخ کشورمان جابجا شود.

گفتنی است بالاترین میزان جابجایی کالای ترانزیتی کشورمان مربوط به سال 93 بوده که 13 میلیون و 200 هزار تن کالای خارجی از مسیر ایران  عبور کرده و سیاست اعلامی و برنامه ریزی دولت سیزدهم نیز  رسیدن به تراتزیت  20 میلیون تنی در سال جاری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی سخنگوی گمرک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.