| کد خبر: 242928 |

◄ هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیتی تا پایان سال

معاون وزیر راه و شهرسازی از هدفگذاری جذب ۲۰ میلیون تن کالا تا پایان سال جاری در راستای تقویت و توسعه ترانزیت کشور خبر داد.

تین نیوز

 شهریار افندی‌زاده اظهار کرد: با توجه به تصمیمات دو نشست کارگروه روانسازی و توسعه ترانزیت که از ابتدای سال جاری تاکنون برگزار شده است، اهمیت و نقش موثر تدوین سیاست راهبردی اقتصاد، پایش وضعیت زیرساخت‌ها، فعال شدن ترانزیت از کریدورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی، اعمال اصلاحاتی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز تدوین و شفاف‌سازی فرآیندها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  وی با تاکید بر تقویت و توسعه ترانزیت کشور، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در نشست‌های آتی کارگروه که با حضور تمامی اعضای شورا و سایر فعالان صنعت به‌ویژه نمایندگان بخش خصوصی برگزار خواهد شد، اتخاذ تدابیر تثبیتی و حذف موارد تهدید کننده در دستورکار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: به این ترتیب هدف 20 میلیون تن بارترانزیتی برای سال جاری به تفکیک شیوه حمل (ریلی و جاده‌ای)، با مشارکت همه ذی‌نفعان به ویژه سازمان‌های بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت راه‌آهن، گمرک و بخش خصوصی محقق خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق مصوبات این جلسه مقرر شد تا با بررسی کریدورهای ترانزیتی، نرخ‌گذاری برای حمل کالا از این مسیرها مشخص شده و مدل بازرگانی آن تکمیل و برای تصویب در جلسات آتی شورا مطرح شود.

به گفته افندی‌زاده، همچنین مقرر شد ارتباط موثر بین شیوه‌های حمل‌ونقلی با ایجاد و حمایت از فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی و ایجاد پیوستگی لازم در زیرساخت‌ها و بالاخص ارتباط ریل و بندر، با اولویت‌دهی به پایانه‌ها و بنادری که در حال حاضر دارای سهم بیشتری از حمل و ترانزیت کالا هستند، انجام گرفته و به تدریج گلوگاه‌های موجود حذف شود.

وی بر اطلاع رسانی مراتب آمادگی بخش‌های حمل‌ونقلی کشور با توجه به تحولات بین المللی و با نگاهی بر دروازه ورود ایران به تجارت جهانی، از طرق مختلف تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.