| کد خبر: 228840 |

ممنوعیت عبور کشتی‌های کروز از مرکز تاریخی ونیز

مقامات ایتالیا در واکنش به نگرانی‌های یونسکو و شکایت‌های مردم محلی، پس از ۶ سال سرانجام ورود کشتی‌های کروز و نفتکش‌ها را به مرکز تاریخی ونیز ممنوع کردند.

تین نیوز

 مقامات ایتالیا در واکنش به نگرانی‌های یونسکو و شکایت‌های مردم محلی، پس از ۶ سال سرانجام ورود کشتی‌های کروز و نفتکش‌ها را به مرکز تاریخی ونیز ممنوع کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  دولت ایتالیا فرمان ممنوعیت ورود کشتی‌های بزرگ کروز را به مرکز تاریخی ونیز تصویب کرد.

داریو فرانچسکینی وزیر فرهنگ ایتالیا در گفت‌وگو با روزنامه ریپابلیکا ضمن اعلام این خبر گفت: این همان تصمیم درستی است که سال ها منتظرش بودیم. شورای وزیران ایتالیا حکمی را تصویب کرده است که کشتی‌های بزرگ را ملزم می‌کند بیرون تالاب ونیز پهلو بگیرند، درست همانطور که یونسکو خواسته بود.

شاخه آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) از سال ۲۰۱۴ درخواست داده بود مقامات ایتالیا ورود کشتی‌های کروز و نفتکش‌ها را به تالاب ونیز ممنوع کنند و حتی گزینه افزودن نام ونیز به فهرست میراث جهانی در معرض خطر را نیز بررسی کرده بود. مردمان محلی نیز مدت‌هاست که به ورود کشتی‌های کروز به تالاب ونیز شکایت دارند و می‌گویند این کشتی‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی، دید بین کانال‌ها را نیز مسدود می‌کنند.

به موجب تصویب این قانون جدید، کشتی‌های کروز با وزن بالای ۴۰ هزار تن و کشتی‌های کانتیری پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی نیز اجازه ورود به کانال جودکا که به مرکز تاریخی ونیز منتهی می‌شود را نخواهند داشت. این کشتی‌ها به طور موقت به بندر صنعتی مارگرا هدایت می‌شوند و مسافرانشان باید از همانجا به وسیله واپورتو (اتوبوس دریایی)، اتوبوس و تاکسی خود را به ونیز برسانند.

گزینه‌های موجود برای ارائه یک راهکار دائم در دست بررسی است. یکی از این گزینه‌ها استفاده از کانال‌های موجود برای دور زدن مرکز تاریخی ونیز است. سازمان یونسکو تاکنون برای ایجاد مسیرهای جایگزین و شناسایی راهکارهایی که سلامت زیست‌محیطی این مرکز را تضمین می‌کنند، چند جلسه فنی با لوئیجی بروگنارو شهردار ونیز و کارشناسان بین‌المللی برگزار کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.