| کد خبر: 227051 |

آخرین وضعیت ارتباط تجاری با سوریه/ مشکلات ترانزیت حل شده است

مدیرکل تزانزیت وزارت راه و شهرسازی گفت: هر چه ظرفیت ارتباط تجاری با سوریه افزایش یابد، مسیرهای تجاری توسعه خواهد یافت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

تین نیوز

مدیرکل تزانزیت وزارت راه و شهرسازی گفت: هر چه ظرفیت ارتباط تجاری با سوریه افزایش یابد، مسیرهای تجاری توسعه خواهد یافت و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، امین ترفع در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکلات و محدودیت‌های ترانزیتی که در اثر کرونا با کشورها به وجود آمده بود، حل شده است و فقط با ترکمنستان هنوز تبادلات ترانزیتی از طریق تبادل تریلر انجام می‌شود؛ البته در همه کشورها تبادل کالا هنوز سخت است و محدودیت‌های موردی وجود دارد اما ممنوعیت و محدودیت جدی وجود ندارد.

مدیرکل تزانزیت وزارت راه و شهرسازی افزود: گرجستان اتباع ایرانی را راه نمی‌داد اما با رایزنی سفارت خانه و وزارت امور خارجه، این محدودیت لغو شود. مشکل روادید با آذربایجان هم حل شده است.

وی در مورد کنوانسیون تیر، گفت: هر کشوری که به این کنوانسیون بپیوندد، با رعایت الزامات کنوانسیون، آزادی ترانزیت داشته و درهای کشور عملاً باز می‌شود؛ عراق هم این اراده را دارد که به کنوانسیون ملحق شود اما هنوز مراحل قانون گذاری در مورد تیر در عراق به صورت کامل اجرا نشده است. قبلاً کامیون‌های ترانزیتی ایرانی وارد عراق می‌شدند منتهی در حال حاضر عراق شروع به عملیات اجرایی سازی کنوانسیون تیر کرده و برخی مرزهای خود را به عنوان مرز تیر اعلام کرده است که نشان می‌دهد اراده لازم را دارد که کنوانسیون تیر را به طور کامل اجرا کند.

ترفع در مورد تجارت با سوریه و اینکه آیا زمینه برای توسعه ترانزیت با این کشور وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: تسهیلات حمل و نقلی تابعی از تقاضای تجاری است؛ حتماً اگر تقاضای تجاری مستمری برای هر مسیری وجود داشته باشد آن مسیر از نظر حمل و نقل، تجاری می‌شود. بنابراین هر چه ظرفیت ارتباط تجاری با سوریه افزایش یابد هیچ محدودیتی برای افزایش خطوط تجاری نیز وجود نخواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.