| کد خبر: 222089 |

سامانه نوبت دهی مکانیزه در مرزهای تجاری آغاز به کار می کند

نخستین مکانیزاسیون نوبت دهی در پایانه‌های مرزی بازرگانی کشور از بهمن ۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

تین نیوز

نخستین مکانیزاسیون نوبت دهی در پایانه‌های مرزی بازرگانی کشور از بهمن ۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بیست‌ و پنجمین نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور برگزار شد.

این نشست که پس از یک وقفه دو ساله پیرو دستور رئیس جمهوری برپا شد، بر عارضه‌یابی، شناسایی مشکلات مدیریتی و بررسی شیوه‌های مدیریتی در پایانه‌های مرزی کشور تمرکز داشت تا مشخص شود که تاکنون در پایانه‌های مرزی، مشکلات چگونه برطرف شده‌اند.

در این نشست، بر یکی از وظایف این شورا که ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مستقر در پایانه‌های مرزی است تاکید شد و چگونگی استفاده از تصمیمات هوشمندانه جهت هماهنگی بین دستگاه‌های عضو مورد مطالعه قرار گرفت.

در این نشست، مشکلات پایانه‌های مرزی از منظر نرم افزار مطرح شد که پس از بحث و بررسی، رویکرد یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها در تمامی پایانه‌های مرزی کشور به تصویب رسید. با یکپارچه‌سازی نرم‌افزارها، از این پس می‌توان از طریق هوشمندسازی فرآیندها در ساختارهای مرزی، مشکلات پایانه‌های مرزی را برطرف کرد.

از دیگر موضوعات مطرح در این نشست، مربوط به نوبت‌دهی مکانیزه در پس کرانه‌های پایانه‌های مرزی بود که پس از بحث و بررسی، ساماندهی صف در پایانه های مرزی از سوی اعضا به تصویب رسید و مطابق این مصوبه، مقرر شد که سامانه نوبت دهی مکانیزه در پایانه‌های مرزی بازرگان به صورت پایلوت از بهمن ماه امسال پیاده‌سازی و به بهره‎برداری برسد.

با اجرای این مصوبه، نخستین مکانیزاسیون نوبت دهی در پایانه‌های مرزی بازرگانی کشور از بهمن ۹۹ فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین در این نشست، موضوع بهداشت مسافران در پایانه‌های مرزی که پیش از این در جلسه کار ویژه شورا درباره آن بحث و بررسی شده بود، در جلسه شورا قرائت شد و پس از بحث و بررسی به تصویب اعضا رسید و طی آن، مقرر شد که این مصوبه به همه پایانه‌های مرزی ابلاغ شود و مسافرانی که از طریق پایانه‌های مرزی تردد می‌کنند، می‌بایست تمامی مفاد پروتکل‌های بهداشتی مصوب را رعایت نمایند.

در پایان جلسه مقرر شد که از این پس، به طور مرتب هر ماه یک بار، نشست شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور برگزار شود.

 به گزارش ایرنا ، شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور نخستین بار فعالیت خود را در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و تاکنون این شورا ۲۴ نشست داشته است. آخرین نشست این شورا در مورخ ۱۷ شهریور ۹۷ بود که اکنون بیست‌ و پنجمین نشست این شورا با یک وقفه ۲ ساله در آبان ۹۹ برگزار شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.