| کد خبر: 215713 |

◄ شرکت‌ها اسناد حمل فرآورده‌های نفتی به پاکستان صادر نکنند

ورود کامیون‌های حامل فرآورده‌های نفتی به پاکستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

تین نیوز

ورود کامیون‌های حامل فرآورده‌های نفتی به پاکستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش تین نیوز، آن‌چنان که ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفته این ممنوعیت در ملاقات مرزی صورت گرفته در تاریخ 10 تیر ماه بین روسای گمرکات مرزی میرجاوه و تفتان پاکستان از سوی مقامات پاکستانی اعلام شده است.

به گفته وی، در این ملاقات که برای مذاکره در مورد مشکلات موجود برگزار شد، طرف پاکستانی از عدم پذیرش فرآورده‌های نفتی به خصوص هیدورکربن تا اطلاع ثانوی خبر داد.

بر این اساس، مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه‌ای که 28 تیر ماه به ادارات کل استانی ابلاغ کرد از این ادارت خواست در مورد این ممنوعیت به شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی اطلاع‌رسانی کرده و این شرکت‌ها نیز از صدور اسناد حمل فرآورده‌های نفتی تا زمان پذیرش مجدد از سوی پاکستان، خودداری نمایند.

این در حالی است که روح الله لطفی سخنگوی گمرک ایران 16 تیر ماه در گفت و گو با خبرنگار مهر از بازگشایی مرزهای تجاری با پاکستان در این تاریخ خبر داده و گفته بود:  بر اساس تصمیم دولت پاکستان، علاوه بر مرز میرجاوه، چهار بازارچه مشترک ما با کشور پاکستان شامل ریمدان، پیشین، کوهک و جالق به صورت دائم بازگشایی شد و هر روز پذیرش دارند.

لطیفی افزوده بود: در حال حاضر محدودیتی در ورود کالا به پاکستان وجود ندارد و ما می‌توانیم همه نوع کالا به این کشور صادر کنیم.

سخنگوی گمرک ایران عنوان کرده بود: البته سقف‌هایی برای ورود و خروج گذاشته‌اند اما این سقف‌ها تقریباً ظرفیت کامل این بازارچه‌ها است؛ به عنوان مثال قبلاً از بازارچه‌های ریمدان و پیشین به ترتیب اجازه عبور ۲۰ و ۱۰ کامیون به صورت یک روز در میان وجود داشت اما الان به ترتیب مجوز عبور ۱۰۰ و ۶۰ کامیون به صورت روزانه از این دو بازارچه صادر شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.