| کد خبر: 212521 |

پنجمین نفتکش ایرانی یکشنبه به آبهای ونزوئلا می‌رسد

خبرگزاری رویترز بنابر اطلاعات شرکت «رفینیتیو ایکان» گزارش داد: پنجمین نفتکش ایرانی که عازم دریای کارائیب شده انتظار می‌رود روز یکشنبه به وقت محلی به آبهای ونزوئلا برسد.

تین نیوز

خبرگزاری رویترز بنابر اطلاعات شرکت «رفینیتیو ایکان» گزارش داد: پنجمین نفتکش ایرانی که عازم دریای کارائیب شده انتظار می‌رود روز یکشنبه به وقت محلی به آبهای ونزوئلا برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بامداد یکشنبه این رسانه غربی، در همین حال، چهار منبع آگاه اعلام کردند: سوخت نفتکش‌های ایرانی به ایستگاه‌های توزیع رسیده و شرکت نفتی PDVSA ونزوئلا عرضه سوختی را که توسط ایران تامین شده و پیش تر به این کشور رسیده بود، آغاز کرده است.

پنج کشتی نفتکش «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند. چهار کشتی اول به مقصد رسیده‌اند و کلاول آخرین نفتکشی است که قرار است به ونزوئلا برسد.

دولت ونزوئلا از اقدام ایران قدردانی کرده است. به دنبال پهلو گرفتن نخستین نفتکش ایران در پالایشگاه ال پالیتو، نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تأکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

حرکت موفقیت‌آمیز نفتکش‌ های حامل نفت ایران به سوی ونزوئلا در حالی است که تهدیدهای آمریکا علیه این اقدام بی‌اثر ماند.

آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه خود به کشورها، بنادر، شرکت‌های حمل و نقل و بیمه‌گذاران خارجی هشدار داد در صورت ارائه خدمات به نفتکش‌های ایرانی حامل مواد نفتی به ونزوئلا با تحریم‌ رو به‌رو خواهند شد.

الیوت آبرامز نماینده ویژه واشنگتن در امور ونزوئلا جمعه ‌شب به رویترز گفت: فشار علیه ایران و ونزوئلا اعمال خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که چنین مبادلات و کمک رسانی بسیار خطرناک خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.