| کد خبر: 212372 |

بیش از ۱۴۰ هزار تن کالا از مرز باشماق ترانزیت شد

ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد.

تین نیوز

ناظر گمرکات کردستان گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن کالا  از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بختیار رحمانی‌پور روز چهارشنبه اظهار داشت: از باشماق، تنها مرز ترانزیتی استان طی ۲ ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن کالا  به ارزش ۲۷۹ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۱۶۷ دلار ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع ترانزیت انجام شده  سه هزار و ۴۵۶ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۰۱ دلار ترانزیت داخلی مبداء بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ازلحاظ وزنی ۳۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۵۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات کردستان اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۱۵۲ تن کالا هم به ارزش ۲۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۷۴۸ دلار ترانزیت  خارجی مبداء انجام شده از این گمرک در ۲ ماهه نخست سال جاری است.

رحمانی‌پور یادآور شد: میزان ترانزیت خارجی مقصد هم از این گمرک بیش از ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون دلار طی این مدت  بوده است.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.