| کد خبر: 194836 |

صادرات کالای استان سمنان به ۴۵ کشور جهان

درآمد گمرک استان سمنان از صادرات طی شش سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال بوده است.

تین نیوز

علی سعدالدین گفت: درآمد گمرک استان سمنان از صادرات طی شش سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک سمنان گفت: درآمد گمرک استان سمنان از صادرات از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از یک‌هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال است.

او با اشاره به افزایش ۱۱۶ درصدی ارزش کالا‌های صادراتی استان سمنان در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، افزود: در این مدت، ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۰۴ تن کالا به ارزش بیش از ۹۸۹ هزار و ۵۰۵ میلیارد دلار از گمرک استان سمنان صادر شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان ادامه داد: کالا‌های صادراتی از گمرک این استان در مدت فعالیت ۶ ساله دولت تدبیر و امید نسبت به‌مدت مشابه در دوره قبل، از نظر وزنی ۷۸ درصد افزایش داشته است.

سعدالدین او با بیان این‌که ارزش دلاری کالا‌های وارداتی به سمنان در دولت تدبیر و امید ۳۳۳ هزار و ۱۳۲ میلیارد است، تصریح کرد: در این مدت ۱۴۴ هزار و ۷۹۸ تن کالا به گمرک این استان وارد شده است.

او خاطرنشان کرد: این کالا‌های وارداتی از نظر ارزش ۲۲ درصد و از نظر وزنی ۳۹ درصد در دولت تدبیر امید در مقایسه با مدت مشابه فعالیت دولت گذشته افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک استان سمنان یادآور شد: ۴۵ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی از گمرک سمنان شامل شمش سرب، هیدروکربن سبک، سودسوزآور، قاشق و چنگال یکبار مصرف، کولر آبی، کابل‌زمینی، پودرلباسشویی، کرک و پشم حلاجی شده، فروسیلسیوم، اجزا و قطعات فولادی، نمک معمولی و کربنات دی سدیم است.

با وجود تحریم‌های دشمنان علیه ایران، صادرت کالا از گمرک سمنان در بهار ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۹درصد از نظر ارزش دلاری افزایش یافت.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.