| کد خبر: 175403 |

◄ تهیه مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات

وزیر کشور از تشکیل کمیته مشترکی برای تقویت صادرات به 15 کشور خبر داد.

تین نیوز

وزیر کشور از تشکیل کمیته مشترکی برای تقویت صادرات به 15 کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی با مسئولان دستگاهی اجرایی کشور در جمع خبرنگاران گفت: نتیجه این جلسه تقویت صادرات و همچنین تدوین مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات و مقابله جدی با قاچاق کالا در مناطق مرزی است.

او ادامه داد: در جلسه امروز سه اصل مهم تقویت صادرات و جلوگیری از قاچاق ارز و کالا و برگشت ارز ناشی از صادرات مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور گفت: باید مکانیزم‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از صادرات تدوین و با قاچاق کالا در مناطق مرزی به‌صورت جدی مبارزه کنیم.

رحمانی‌فضلی گفت: با توجه به وجود نگرانی درباره مناطق آزاد به‌ویژه مناطق جنوبی در خصوص صادرات کالاهای اساسی، امروز تصمیماتی مهمی در زمینه گرفته شد.

او افزود: در این جلسه همچنین مصوب شد امکانات و شرایط گمرکی در قبل از مرزها فراهم شود تا اشخاصی که برای صادرات مراجعه می‌کنند در مرزها دچار مشکلات نشوند.

وزیر کشور تاکید کرد: در این جلسه قرار شد مقرراتی که به‌صورت دفعی مانع انجام صادرات می‌شود، مستثی شده و مقرراتی که از قبل در گمرکات وجود داشته نیز مدنظر قرار گرفت.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: کمیته‌ای با همکاری وزارت امور خارجه، گمرک، ناجا و وزارت اطلاعات، استان‌های مرزی تشکیل داده‌ایم تا صادرات به 15 کشور تقویت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.