| کد خبر: 129637 |

مهدی چمران:

حل مشکل حمل‌و‌نقل، گره‌گشای صادرات گل و گیاه

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم اکنون کشور ایران در صادرات گل و گیاه محروم مانده، به همین دلیل باید وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن در راستای این امر یک اقدام اساسی انجام دهند.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که امروز(شنبه) با حضور جمعی از مدیران شهری و نمایندگان مجلس در بوستان گفتگو برگزار شد، با بیان اینکه در طی سال ‌های گذشته حداقل در  چهارده نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه شرکت کرده‌ام اظهار داشت: بدون شک موضوع گل و گیاه و فضای سبز شهری دو موضوع جداگانه از یکدیگر هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر بوستان‌های زیادی در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده و سرانه فضای سبز شهری و همچنین تولید گل و گیاه به یک نقطه قابل قبول رسیده است.

 

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما در بحث صنعت گل و گیاه با صادرات می‌توانیم از تولید داخلی حمایت کنیم، گفت: اگر صادرات گل و گیاه در کشور رونق پیدا کند، شاهد افزایش اشتغال خواهیم بود که این امر باید مورد بررسی مسئولان قرار گیرد و به آن  توجه ویژه داشته باشند.

 

چمران با بیان اینکه موضوع تولید گل و گیاه و فضای سبز به یکدیگر پیوسته است، تصریح کرد: اما باید این دو موضوع جداگانه بررسی شوند تا بتوانیم سرانه فضای سبز همچنان افزایش و شاهد کاهش آلودگی هوا در شهر باشیم.

 

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده هم اکنون افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران قابل قبول است، اگرچه برخی از باغ‌های شهر تهران به دلیل بی‌توجهی مالکان درختان کهن آن خشک شده و هم اکنون به یک ساختمان عظیم تبدیل شده است.

 

رئیس شورای شهر اضافه کرد: شهرداری تهران با یک اقدام موثر جلوی از بین رفتن باغات را گرفت و با خریداری تعدادی از باغ‌های شهر تهران سرانه فضای سبز شهر تهران را افزایش داد.

 

چمران با بیان اینکه تهران شهر خشکی است، گفت: در شهر تهران میزان آلودگی هوا بالا است و تنها افزایش سرانه فضای سبز می‌تواند هوای موجود شهر تهران را تلطیف و از آلودگی هوا بکاهد.

 

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران روددره‌ها را به فضای سبز تبدیل کرده است، یادآور شد: هم اکنون بوستان‌های مختلف مانند یاس، ولایت و غیره به شهر تهران اضافه شده است که می‌تواند در راستای کاهش آلودگی هوا نقش موثری داشته باشد.

 

رئیس شورای شهر به کمربند فضای سبز شهر تهران اشاره کرد و افزود: هم اکنون در راستای افزایش کمربند فضای سبز اقدامات زیادی انجام شده که همه مردم آن را مشاهده می‌کنند.

 

چمران ادامه داد: شهرداری تهران در راستای توسعه و افزایش سرانه فضای سبز هم اکنون 8 باغ بزرگ شهر تهران را خریداری کرده تا به این امر از خشک شدن درختان آن جلوگیری کند و همچنین بتواند آن‌ها را به فضای سبز عمومی برای استفاده مردم تبدیل کند.

 

چمران با بیان اینکه کشور ایران در صنعت گل و گیاه بهترین شرایط را برای صادرات گل و گیاه دارد، گفت: ما می‌توانیم از امکانات خوب کشور برای صادرات استفاده کنیم، چرا که تنها با کشور هلند برای رساندن محصولات خود یک ساعت فاصله داریم و می‌توانیم با حل کردن مشکل حمل و نقل این موضوع را به سرانجام برسانیم، به این دلیل قیمت گل و گیاه ما از کشور هلند بسیار پایین‌تر است.

 

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران امروزه در بحث صادرات محروم مانده است، گفت: اگر در خصوص این امر اقدامات اساسی و مهم صورت نگیرد نمی‌توانیم به مقام و جایگاهی که شایسته آن هستیم دست بیابیم، به همین دلیل از دستگاه‌های دولتی مخصوصا وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت درخواست دارم تا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند و زمینه صادرات گل و گیاه را برای کشور فراهم کنند.

 

رئیس شورای شهر ادامه داد: مطمئنا کشور ایران علاوه بر فروش نفت به فروش گل و گیاه و صادرات آن نیز نیاز دارد و باید این صنعت هم مانند نفت به یک صنعت ملی تبدیل شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.