| کد خبر: 267486 |

تحقق یک مطالبه دیرینه در گناوه؛ پل بزرگ «گشویی» احداث می شود

احداث پل بزرگ «گشویی» روی دره «گپ» برای دسترسی مستقیم بندر ریگ به گناوه یکی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان گناوه بوده که اکنون در مسیر تحقق قرار گرفته است.

تین نیوز

 احداث پل بزرگ «گشویی» روی دره «گپ» برای دسترسی مستقیم بندر ریگ به گناوه یکی از مطالبات دیرینه مردم شهرستان گناوه بوده که اکنون در مسیر تحقق قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  اواسط دهه ۷۰ که کلنگ پروژه جاده ساحلی گناوه- بوشهر به زمین خورد، یکی از مهمترین قطعات آن، احداث پلی روی دره «گپ» برای دسترسی مستقیم بندر ریگ به گناوه بود، اما در دولت سابق با وجود بهره برداری این جاده، احداث پل بلاتکلیف ماند.

این در حالی است که با احداث پل روی دره گپ، محله های «گشویی» و «نوروز آباد» به هم متصل شده و جایگزین مسیر پر پیچ و خم کنونی برای ورود و خروج از گناوه (میدان بسیج) می شود.

همچنین این پل می تواند ورود به شهر گناوه از مسیر جاده ساحلی را حدود هشت کیلومتر کوتاه تر کند.

علاوه بر این، احداث پل «گشویی» به ایجاد خروجی سوم شهر توریستی گناوه منجر خواهد شد که ضمن نقش پدافند غیرعامل، می تواند ترافیک کلافه کننده از سمت گمرک گناوه را کاهش دهد.

افزون بر این، با توجه به محدودیت شدید زمین در گناوه، برخی کارشناسان شهرسازی معتقدند با احداث پل گشویی، شهر توسعه می یابد و واگذاری زمین در این بخش از شهر برأی پروژه های عمومی نظیر نهضت ملی مسکن هم تسهیل و با استقبال متقاضیان مواجه می شود.

ساخت پل گشویی دهه فجر آغاز می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از تحقق خواسته مهم مردم گناوه در خصوص احداث پل بزرگ «گشویی» خبر داد.

عبدالکریم اخترشناس گفت: با پیگیری های این اداره کل و همراهی استاندار، پل بزرگ گشویی در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شده و در دهه مبارک فجر کلید می خورد.

اخترشناس ادامه داد: این پل فلزی با مبلغ اولیه قرارداد ۳۲۰ میلیارد تومان، دارای دهانه ۷۵ متری است که بدون پایه میانی جهت عبور شناورهای دریایی از زیر پل احداث خواهد شد و می تواند به جاذبه گردشگری گناوه مبدل شود.

وی گفت: تلاش داریم این پروژه در مهلت مقرر پیمان که ۲۴ ماه است تکمیل و تقدیم مردم گناوه شود.

تحقق خواسته مردم گناوه در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: بهبود وضعیت راه های استان را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار داریم و در همین راستا پروژه های بسیار مهمی اجرا شده و در دهه فجر نیز طرح های خوبی آغاز می شود.

محمد هادی رستمیان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای احداث پل بزرگ «گشویی» بیان کرد: امیدواریم با ساخت و تکمیل این پروژه شاهد استفاده مردم و رضایت مندی در شهرستان گناوه باشیم.

وی تصریح کرد: احداث پل بزرگ «گشویی» یکی از خواسته ها و مطالبه های مردم شهرستان گناوه بوده است که نقش مهمی در بهبود وضعیت عبور و مرور خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.