| کد خبر: 231705 |

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر :

عملیات پاکسازی خلیج فارس از آلودگی‌های نفتی آغاز شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: پاکسازی خلیج فارس از آلودگی‌های نفتی با کمک شرکت نفت فلات قاره و بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: پاکسازی خلیج فارس از آلودگی‌های نفتی با کمک شرکت نفت فلات قاره و بنادر و دریانوردی استان در حال انجام است.

  فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: بار دیگر نقص‌های فنی و فرسودگی خطوط لوله موجب ایجاد آلودگی شدید اکوسیستم خلیج فارس شده اند.

او ادامه داد: اکیپ‌های جمع آوری و پاکسازی این آلودگی از سوی شرکت نفت فلات قاره و اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حال انجام اقدامات و عملیات پاکسازی هستند و سازمان حفاظت محیط زیست نظارت بر عملیات پاکسازی را برعهده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر نشت نفت و تخلیه مواد نفتی به خلیج فارس به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع آلوده کننده این اکوسیستم غنی و ارزشمند تلقی شده اند.

قلی‌نژاد گفت: تخلیه مواد نفتی ناشی از سکو‌ها و کشتی‌ها موجب خسارت‌های فراوان در دریا می‌شود و بر جمعیت آبزیان،  اکوسیستم دریایی و در نهایت تنوع زیستی دریا اثرات مخربی دارد زیرا نفت در دریا باقی می‌ماند و به لایه‌های مختلف اکوسیستم ورود می‌کند.

او با تاکید بر اینکه شرکت‌های نفتی باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند عنوان کرد: از شرکت‌های نفتی منطقه مستقر در دریا تقاضا می‌شود با تعویض خطوط لوله فرسوده از این گونه اتفاقات جلوگیری کنند و اقدامات پیشگیرانه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: خلیج فارس یک اکوسیستم غنی و ارزشمند است که بخشی از فواید آن میدان‌های نفتی و تولید نفت است ولی ارزش این اکوسیستم بیشتر از ارزش نفتی در منطقه است.

قلی‌نژاد با اشاره به نقش خلیج فارس در زندگی ساحل نشینان و بومیان گفت: امروزه آلاینده‌های متعددی اعم از آلودگی‌های نفتی، پساب‌ها و فاضلاب‌های شهری از مناطق ساحلی حاشیه، وارد خلیج فارس و موجب آلودگی‌های فراوان می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: باید طبق قوانین کشور و کنوانسیون‌های بین المللی که ایران در آن عضو است و تعهداتی را برای کشور‌های عضو تعیین کرده برای جلوگیری از آلودگی‌های خلیج فارس همه با هم تلاش کنیم.

روز جمعه  آلودگی نفتی ناشی از نشت نفت از یکی از سکو‌های نفتی، موجب ایجاد آلودگی نفتی در خلیج فارس و در اطراف جزیره خارگ شده بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.