| کد خبر: 255781 |

اینفوگرافیک| چند درصد از کمربند سبز تهران تکمیل شده است؟

سرعت تکمیل درختکاری در کمربند سبز تهران طی ۳۵سال، سالانه ۱۲۳۵هکتار بود و از سال ۱۴۰۱ به ۱۵۸۳هکتار رسیده است.

تین نیوز

سرعت تکمیل درختکاری در کمربند سبز تهران طی ۳۵سال، سالانه ۱۲۳۵هکتار بود و از سال ۱۴۰۱ به ۱۵۸۳هکتار رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، ساخت کمربند سبز تهران که تاکنون ۳۷سال طول کشیده در مراحل پایانی قرار دارد و در کمتر از ۲۲ماه پیش رو بزرگ ترین طرح حفاظت از محیط زیست تهران به پایان می رسد. میزان پیشرفت این طرح هم اکنون ۹۲درصد است. 

طراحی طبق استانداردهای محیط زیست

علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران: در طراحی کمربند از گونه های مقاوم با شهر تهران بهره می گیریم. پیش تر آبیاری با تانکر انجام می شد، ولی در حال حاضر آبیاری قطره ای مورد استفاده قرار می گیرد. طبق استانداردهای طراحی شده محیط زیستی، در هر هکتار از طرح جنگل کاری کمربند سبز شهر تهران ۴۰۰ تا ۶۰۰درخت کاشت می شود؛ البته این تعداد با توجه به نوع درخت مثمر و غیرمثمر تغییر می کند. بدین ترتیب با سرعت دهی به طرح، تا اسفند سال آینده ۵۰هزار هکتار طرح کمربند سبز شهر تهران به اتمام خواهد رسید. به این ترتیب، علاوه بر جلوگیری از تصرف و انجام ساخت وسازهای غیرمجاز در این اراضی، کریدورهای ورود بافت شهر تهران نیز حفظ می شود.

اهمیت کمربند سبز تهران

حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری: اگر در کمربند تهران جنگل کاری نشده بود، اکنون ساختمان ها اطراف شهر را گرفته بودند. پرونده کمربند سبز شهر تا سال ۱۴۰۳ بسته می شود. اگر سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران زحمت نکشیده بودند و این درختان در این منطقه کاشته نمی شدند، به جای این درختان، ساختمان و تاسیسات مختلفی احداث می شد. این کمربند خاصه در شمال شرق پایتخت کریدور خروجی هوای تهران است و هرقدر ساخت وساز کمتر باشد، هوا سالم تر خواهد شد. کمربند سبز تهران هم محافظ شهر است. در این زمینه باید از همراهی نهادهای کشوری و لشکری برای تکمیل طرح کمربند سبز شهر تهران قدردانی کنیم.

کمربند سبز تهران

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.