بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

صادرات ۲۷۱ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار کالا از مرز مهران

این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، رشد ۲۱ درصدی نشان می دهد.

صادرات ۲۷۱ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار کالا از مرز مهران
تین نیوز

سرپرست گمرک استان ایلام از صادرات ۲۷۱ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار کالا از مرز مهران طی سال جاری(فروردین و اردیبهشت) خبر داد و گفت: این میزان صادرات کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش، رشد ۲۱ درصدی نشان می دهد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سهراب کمری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه در مجموع ۲۷۱ میلیون و ۹۸۲ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۵۴۶ هزار و ۲۲۷ تن از گمرک استان ایلام (مرز مهران) به خارج از کشور صادر شده است.

کمری افزود: این میزان کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۲۱ درصدی و از نظر وزنی رشد ۱۳ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران انواع محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

کمری بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۱ میلیون دلار انواع کالا از مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ترین شهر مرزی کشور به پایتخت عراق و عتبات عالیات است که امروز به کانون فعالیت های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.