بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

تونل کبیرکوه در استان ایلام اواسط تیرماه زیر بارترافیک قرار می گیرد

آغاز عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه و تا اواسط تیر ماه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

تونل کبیرکوه در استان ایلام اواسط تیرماه زیر بارترافیک قرار می گیرد
تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آغاز عملیات آسفالت و اجرای آخرین مراحل عملیاتی تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: این تونل تا اواسط تیر ماه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان دربازدید از آخرین مراحل اجرای تونل کبیر کوه گفت: در حال حاضر تونل کبیرکوه از مهمترین پروژه های راهسازی استان وحتی کشور است که در حال تکمیل آخرین مراحل اجرایی است. 

دوستی افزود: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگترین تونل جاده ای حال حاضر کشور است که عملیات لاینینگ و زیرسازی آن به پایان رسیده و عملیات اجرای روشنایی آن در جریان است و عملیات لاینینگ ۸ رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیزدر مجموع به طول ۲ و نیم کیلومتر که بیشتر آن ها به صورت سه خطه انجام شده اند به پایان رسیده  و در حال تکمیل و بهره برداری هستند. 

وی بهره برداری از تونل کبیرکوه را از مطالبات به حق و آرزوی دیرینه مردم شهرستانهای جنوبی استان به خصوص مردم شریف شهرستان آبدانان دانست و افزود: با پایان عملیات آسفالت (آغاز شده است) و تکمیل روشنایی و راههای طرفین پیش بینی می شود تونل کبیر کوه تا اواسط تیر ماه زیر بار ترافیک قرار گیرد اما افتتاح کامل تونل کبیرکوه منوط به اجرای تهویه است که نیازمند تأمین اعتبار است. 

مدیرکل راه و شهرسازی هدف از اجرای این تونل را علاوه بر تسهیل تردد بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان در استان ایلام، ایجاد یک محور جاده ای  مناسب برای ارتباط استانهای مرکزی کشور از طریق مرزهای بین المللی مهران و در آینده نزدیک مرز چیلات با کشور عراق دانست و افزود: بابهره برداری از تونل کبیرکوه پیچ های پر خطر و گردنه های سخت گذر و برفگیر مسیر قدیم حذف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.