| کد خبر: 259984 |

◄ 230 میلیارد اعتبار هزینه بهسازی پایانه‌های مرزی برکت و مهران شده است

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی شرایط پایانه های مرزی برای زوار اربعین حسینی از امکانات موجود در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی(مرز مهران) بازدید کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی(مرز مهران)، از اجرای بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه برای بهسازی دو پایانه مرزی برکت و مهران در راستای آسایش زائران اربعین خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ های این دو پایانه مرزی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از اقدامات انجام شده در پایانه مرزی برکت برای سفرهای اربعین، این پایانه را یکی از پایانه های اصلی مربوط به حمل و نقل زائران به کربلا دانست و گفت: تمامی سطوح این پایانه از آسفالت مناسبی برخوردار شده است علاوه بر این پروژه مسقف سازی و نصب مه پاش و ایجاد سرویس های بهداشتی جدید نیز در حال اجراست.

وزیر راه و شهرسازی بر تداوم بهسازی پایانه های مرزی اصلی سفرهای اربعین برای برگزاری یک مراسم باشکوه در سال جاری تاکید کرد و گفت: تنها برای بهسازی پایانه های مرزی برکت و مهران در راستای تسهیل امور حمل و نقل زائرین اربعین حسینی، بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به هزینه پ2 هزار و 310 میلیاردی سازمان راهداری در استان ایلام از ابتدای دولت سیزدهم ادامه داد: در مجموعه راه های استان و بخش راهسازی بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرا شده و در حال اجرا وجود دارد و در حوزه راهداری و نگهداشت راه ها که شامل بهسازی راه ها از طریق نصب روشنایی راه ها، روکش آسفالت  ها، رفع نقاط حادثه خیز، نصب علائم هشدار دهنده و... می شود، بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای دولت هزینه شده است. تنها از دهه فجر اخیر تا کنون، حدود ۸۴۰ میلیارد تومان پروژه های راهداری در این استان در دست اجراست.

بذرپاش در خصوص مشکلاتی که در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود نیز توضیح داد: طبیعتا در سال های گذشته با رشد جمعیت زائرین، مساله کمبود ناوگان حمل و نقل ایجاد شده است، اما در حال رایزنی با کشورهای همسایه و استفاده از ظرفیت هایی مانند استفاده از ناوگان سایر کشورها و سازمان ها هستیم تا کمبود ناوگان حمل و نقل مشکلی برای زائرین به همراه نداشته باشد.

بذرپاش ادامه داد: سازمان هایی مانند وزارت نفت، وزارت صمت و بسیاری از شهرداری ها که اتوبوس های برای حمل و نقل در اختیار دارند، به صورت یکپارچه و با مدیریت سازمان راهداری اتوبوس های خود را در اختیار زائرین قرار خواهند داد تا مشکل حمل و نقل به حداقل برسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط ۲ نفره سرنشینان خودروهای شخصی که برای مراسم اربعین راهی می شوند، نیز اظهار کرد: از مردم عزیز خواهش داریم که پویشی راه اندازی شود که دارندگان خودرو در صورت امکان، یک نفر بیشتر را در مسیر به همراه خود به پایانه های مرزی بیاورند چرا که اگر متوسط سرنشینان خودروها به ۳ نفر برسد، می توان گفت هیچ مشکلی در حوزه حمل و نقل به وجود نخواهد آمد.

بذرپاش افزود: در همین راستا پارکینگ های شهر مهران برای استفاده از پایانه های مرزی مهران و برکت توسعه یافته است و می توان گفت که ظرفیت پارکینگ های شهر مهران برای استفاده زائرین در پایانه های مرزی حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این غیر از زیرساخت هایی است که برای دو پایانه مرزی برکت و مهران مانند آسفالت و سطوحی که برای آسایش موکب ها و مکان های انتظار مسافرین ایجاد شده، سیستم های سرمایشی که در حال نصب است و مناسب سازی معابر با آسفالت ایجاد شده است.

بذرپاش گفت: متاسفانه در سال های گذشته به دلیل خاکی بودن معابر و آب پاشی مردم با مشکلاتی مواجه می شدند که این مساله با بهسازی معابر برطرف شده است. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خوشبختانه در سال جاری با وجود محدودیت هایی که در منابع وجود داشت، شاهد آن بودیم که اقدامات مطلوبی برای آسایش زائرین انجام شده و رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.