| کد خبر: 259812 |

آخرین جزئیات احداث بزرگراه ایلام مهران

عاون توسعه راه‌ها و بزرگراه راه‌های کشور در خصوص تکمیل بزرگراه ایلام مهران گفت: امسال از این بزرگ راه به منظور کنترل ترافیک و تردد ضروری زائران استفاده خواهد شد.

تین نیوز

 

عاون توسعه راه ها و بزرگراه راه های کشور در خصوص تکمیل بزرگراه ایلام  مهران گفت: امسال از این بزرگ راه به منظور کنترل ترافیک و تردد ضروری زائران استفاده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، تردد حجم عظیم زائران عتبات عالیات بویژه در ایام اربعین حسینی لزوم تخصیص اعتبار به موقع تکمیل زیرساخت های محور ارتباطی ایلام به مهران را دو چندان کرده است. سال های گذشته در بازدید مسئولین کشور از محور ایلام به مهران بر بازگشایی تونل های مسیر تا پیش از اربعین تاکید شد که متأسفانه تا کنون این وعده تحقق نیافته است.

سال های متمادی از وعده های متعدد مسئولان برای تکمیل این محور ارتباطی می گذرد اما این وعده ها هنوز ادامه دارد و طرح چهار بانده کردن محور ایلام - مهران به طور کامل اجرایی نشده است.

هرچند تقریباً یک ماه تا اربعین سال ۱۴۰۲ زمان باقی است که به نظر می رسد در این زمان یک ماه هم نمی توان انتظار داشت تا این پروژه به سامان برسد.

سعید هژبری معاون استاندار ایلام اخیراً در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال - مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف اظهار کرده است: تا پیش از اربعین امسال تونل های شماره ۱ و ۲ محور ایلام -مهران، زیرگذر ارغوان، پل صلواتی، چهارخطه محدوده کنجانچم به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام -مهران تکمیل خواهد شد.

پیش از این نیز فرشاد دوستی، مدیرکل مسکن و شهرسازی استان ایلام از نیاز اعتباری ۷۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و در نشست خبری گفته بود: تکمیل بزرگراه ایلام - مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: تکمیل بزرگراه ایلام _ مهران علاوه بر مطالبات پیمانکاران به فهرست بهای امروز بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این اعتبار برای تکمیل تونل ها، ایجاد روشنایی تونل ها، مهار قطعه رانشی تقاطع ماربره، تکمیل تقاطع صالح آباد، تکمیل مسیر منتهی به پل های کیلومتر ۵۵ و ۵۶ و تکمیل راهسازی باند برگشت منطقه کنجانچم مورد نیاز است.

صحبت های ضد نقیض مسئولین این پروژه بیش از یک دهه چیزی جز شعار عاید زوار اربعین نشده است و امسال هم به نظر می رسد این پروژه نیمه کاره باقی بماند در حالی که این بزرگراه جزو پروژه های مهمی است که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان طی سفرهای استانی به استان مرزی ایلام در تکمیل این محور تأکیدات ویژه ای داشتند.

طرحی که تحقق آن موجب سهل تر شدن در تردد، ایمنی زائران و کاهش ترافیک در ایام اربعین خواهد شد، اما این طرح در میان وعده های مسئولین به پشت گوش انداخته شده و زمان اتمام این پروژه نیز نامعلوم است.

در ادامه با محمدرضا کدخدازاده معاون توسعه راه ها و بزرگراه راه های کشور  گفت: محور ایلام – مهران در اکثر نقاط بزرگراه ۴ خط یا همراه باند سبقت تعیین شده که مردم علی الخصوص زوار توان استفاده از مسیرهای روان تری عبور کنند.

وی افزود: قسمت خروجی ایلام به سمت مهران دارای دو تونل به همراه یک پل است که احداث تونل شماره یک تکمیل شده و تونل شماره دو نیز در حال اتمام است؛ البته حدود ۱۰۰ متر از لاینینگ تونل شماره دو باقی مانده است و پل این خروجی نیز تا پیش از اربعین تکمیل خواهد شد.

معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور در ادامه تاکید کرد: آسفالت این محور آغاز شده و به نظر می رسد امسال بتوان محدودیت ترافیکی در این بزرگراه را کنترل کرد و اگر این بزرگراه در سال جاری به پایان نرسد امکان استفاده تردد ضروری برای عبور زائرین ممکن است.

طبق بررسی های صورت گرفته از مسئولین این پروژه در صورت تکمیل نشدن این محور در ایام اربعین مانند سال گذشته از این بزرگراه برای کاهش ترافیک استفاده خواهد و به نظر می رسد این پروژه امسال هم بر زمین خواهد ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م.م 5 1

    باید مسولین دروغگو وکار پشت گوش انداز را مجازات سنگین کرد آنگاه اخراج کرد

  • ص 6 0

    بنظر من این جاده نیازبه آسفالت خوب وزیر سازی عالی دارد