| کد خبر: 248765 |

«جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور شد

وزیر کشور طی حکمی مهدی جمالی نژاد را به سمت معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور منصوب کرد.

تین نیوز

وزیر کشور طی حکمی مهدی جمالی نژاد را به سمت معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور منصوب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد پیش از این علاوه بر مسئولیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، ریاست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیز برعهده داشت که با حکم وزیر کشور دکتر مهدی سلیمی به ریاست این سازمان منصوب شد.

وزیر کشور در حکم دیگری مهدی سلیمی را به سمت رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منصوب کرد و در مراسم معارفه وی، اظهار کرد: به منظور تقویت برنامه ریزی ها و تصمیم سازی ها و انجام وظایف و تکالیف محوله وزارت کشور در حوزه های عمرانی، فنی و مدیریت شهری و روستایی؛ مقرر شد از این پس معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از یکدیگر مجزا شود.

احمد وحیدی افزود: از این پس دکتر مهدی جمالی نژاد مسئولیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و دکتر مهدی سلیمی مسئولیت ریاست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را برعهده خواهند داشت.

وزیر کشور در ادامه با قدردانی از خدمات و تلاش های دکتر جمالی نژاد در طول دوران مسئولیت هم زمان معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و ریاست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و حسن نیت، پرکاری، اخلاق و برخورد خوش وی به جایگاه با اهمیت معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در زمینه برنامه ریزی و هماهنگی ابعاد مختلف اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی در کشور اشاره و ابراز امیدواری نمود که با توجه به تجربیات ارزشمند آقای دکتر جمالی نژاد شاهد انسجام و استحکام اقدامات این حوزه و ورود به چشم اندازهای جدید کار و خدمت و تلاش باشیم.

وحیدی در ادامه با تاکید بر جایگاه مهم تصمیمات و اقدامات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در کسب رضایت عموم هموطنان در شهرها و روستاها و جلب اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی تاکید نمود: باید با توجه ویژه به موضوعات آمایش سرزمین، اقتصاد شهری و روستایی، هویت ایرانی-اسلامی، رفع اصولی مشکل حاشیه نشینی، ورود مؤثر در بحث نهضت ملی مسکن و کم آبی، … زمینه های لازم برای حضور مؤثر مدیریت شهری و روستایی در این موارد را فراهم نمائیم.

وی در ادامه دکتر مهدی سلیمی رئیس جدید سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور را نیرویی جوان، خوش فکر و پرانرژی و دارای تجربیات خوب کاری یاد کرد و بر تقویت اقدامات و اتخاذ تمهیدات لازم برای به خدمت گرفتن دانش، فناوری، ظرفیت ها و توانمندی های داخلی برای ارتقای خدمات ایمنی و آتش نشانی، ساخت و سازهای ایمن و مقاوم و پایدار، مدیریت مطلوب پسماندها شهری و روستایی و کاهش آلودگی هوا تاکید نمود.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات یکسال اخیر این وزارتخانه در حوزه های تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی شهری و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها و دهیاری ها و ایجاد قرارگاه توسعه روستایی؛ بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و رفع خلاءهای قانونی برای انجام کارهای تحولی تاکید نمود.

وحیدی همچنین بر اتخاذ تدابیری برای شناسایی کمبودها در سطح شهرها بویژه در موضوعات اجتماعی و فرهنگی و برنامه ریزی برای رفع آنها تاکید نمود و گفت: مدیریت شهری باید زمینه ایجاد محیطی بانشاط را برای اقشار مختلف مردم، بویژه جوانان، فراهم نماید.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به تلاش و برنامه ریزی برای داشتن محلات با هویت و بااصالت در شهرها که نگاه خاصی به مقوله فرهنگ دارند، تاکید نمود و گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نباید صرفاً سازمانی در محورهای خدماتی و پشتیبان باشد بلکه باید با نگاه و گفتمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به مسائل و مشکلات عرصه های مدیریت شهری و روستایی نگاه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.