| کد خبر: 4972 |

پروژه مترو اسلامشهر در ردیف بودجه دولت قرار گرفت

تین نیوز  فرماندار اسلامشهر گفت: اعتبار احداث پروژه متروی اسلامشهر در ردیف بودجه دولت یازدهم قرار گرفت.
 
امیراله حقیقی اظهار کرد: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبار اولیه برای احداث مترو اسلامشهر در ردیف بودجه سال 92 دولت یازدهم قرار گرفت.
 
وی بدون اشاره به مبلغ این بودجه در نظر گرفته شده، افزود: صرفنظر از میزان اعتبار اختصاصی، قرار گرفتن پروژه مترو اسلامشهر در ردیف بودجه دولت بسیار برای شهرستان اهمیت دارد، چراکه با در نظر گرفتن این اعتبار، آغاز عملیات اجرایی طرح بسیار امیدوار کننده و قابل انتظار خواهد بود.
 
این مسئول ادامه داد: در بودجه سال‌های 90 و 91 مبلغ 100 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شده بود و چون ردیف اعتباری مشخصی تعریف نشده بود، نزدیک به 10 میلیارد ریال اختصاص یافت که تنها صرف مرحله مطالعات طرح شد.
 
فرماندار اسلامشهر اضافه کرد: براساس طرح پیش‌بینی شده که به تأیید شورای عالی حمل و نقل  کشور رسیده است، در امتداد خط 3 مترو تهران، شهرستان اسلامشهر از تقاطع بزرگراه آزادگان با محور آیت‌اله سعیدی به مترو تهران متصل و تا میدان قائم اسلامشهر 6 ایستگاه پیش‌بینی شده است.
 
احداث راه دسترسی به  مسکن مهر اسلامشهر
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان اسلامشهر افزود: با توجه به اینکه شهروندان ساکن شهرک مسکن مهر اسلامشهر، برای تردد تا بلوار الغدیر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، راه دسترسی مناسبی برای این شهرک احداث می‌شود.
 
حقیقی تأکید کرد: در جلسه‌ای که با مسئولان و دست‌اندرکاران احداث این راه داشتیم، مقرر شد تا پس از انجام توافقات لازم بین مالکان اراضی کشاورزی در مسیر طرح توسط شهرداری اسلامشهر، اداره راه و شهرسازی نسبت به احداث این راه اقدامات لازم را به عمل آورد.
 
فرماندار اسلامشهر ادامه داد: مسیر مذکور از ادامه بلوار فرهنگ در شهرک مسکن مهر ضیاءآباد تا بلوار الغدیر به طول تقریبی 600 متر است که حدود 300 متر از این فاصله در مالکیت کشاورزان منطقه بوده و 300 متر دیگر جزو اراضی ملی متعلق به مسکن و شهرسازی است.
 
حقیقی تصریح کرد: اعتبار اجرای این پروژه به میزان 25 میلیارد ریال، از محل یارانه‌های وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های مسکن و شهرسازی تأمین شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
 
وی تأکید کرد: اداره راه و شهرسازی در قبال آزادسازی مسیر توسط شهرداری باید دو هکتار از اراضی خود را با کاربری پایانه به شهرداری اسلامشهر واگذار کند.
 
قابل ذکر است؛ شهروندان ساکن در شهرک مسکن مهر اسلامشهر که بالغ بر 5 هزار خانوار هستند، هر روز برای رفت و آمد خود مجبورند تا یک مسیر تقریباً 7 کیلومتری را در جاده حد‌فاصل میدان الغدیر به اتوبان تهران - قم طی کنند که علاوه بر افزایش هزینه‌های سوخت از این مسیر شلوغ و خطرناک تردد می‌کنند؛ در حالی که با احداث این راه دسترسی از بلوار فرهنگ تا کمربندی الغدیر، این مسیر به کمتر از 600 متر کاهش خواهد یافت.
 
پیش از این بارها  نسبت به انعکاس مشکلات ساکنین  مسکن مهر اسلامشهر اقدام شدکه تاکنون با پیگیری‌های انجام شده از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و قائم‌مقام وزیر مسکن و شهرسازی موانع و مشکلات این شهرک در حال برطرف شدن است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.