بازدید سایت : ۳۰۸۰۴
| کد خبر ۳۰۲۱۶۶
کپی شد

واریز کالابرگ الکترونیکی +مبلغ + نحوه استعلام و مشمولین

مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی پس از ۲۳ روز از آغاز، امروز ۳۰ تیرماه حساب سرپرستان خانوار دو دهک درآمدی جدید شارژ شد. جزئیات مبلغ و نحوه استعلام کالابرگ را در ادامه بخوانید.

واریز کالابرگ الکترونیکی +مبلغ + نحوه استعلام و مشمولین
تین نیوز |

طرح کالابرگ الکترونیکی که به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد کشور در حال اجراست، امروز وارد مرحله جدیدی شده و اعتبار کالابرگ برای دهک های چهارم و پنجم درآمدی واریز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد معاصر، این مرحله، پس از گذشت ۲۳ روز از آغاز مرحله سوم، به دنبال تخصیص اعتبار به خانوارهای دهک های یک تا سه درآمدی، اکنون شامل دهک های چهارم و پنجم می شود. این اقدام در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و تسهیل دسترسی آنان به کالاهای اساسی و ضروری انجام می گیرد.

شرح طرح و تاریخچه واریز کالابرگ الکترونیک

طرح کالابرگ الکترونیکی به منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارهای کم درآمد کشور، از تاریخ 7 تیرماه 1404 به مرحله اجرایی درآمد و در ابتدا برای دهک های یک تا سه درآمدی اعتبار تخصیص یافت. در این مرحله، بیش از ۲۸ میلیون نفر از خانوارهای دهک های اول تا سوم درآمدی، به ازای هر نفر 500 هزار تومان اعتبار دریافت کردند. این اعتبار صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی در دسته بندی های مختلف از جمله لبنیات، پروتئین و خواربار می شود.

دهک های مشمول واریز کالابرگ امروز 30 تیر

از 30 تیرماه 1404، اعتبار کالابرگ به حساب سرپرستان خانوار دهک های چهارم و پنجم واریز می شود. برای این خانوارها به ازای هر نفر و هر عضو خانواده، 350 هزار تومان اعتبار اختصاص یافته است. این اعتبار به منظور خرید کالاهای اساسی، همچون لبنیات، گوشت، روغن، برنج و سایر اقلام ضروری در نظر گرفته شده است.

مبلغ کالابرگ الکترونیکی برای هر دهک درآمدی

اعتبار برای دهک های چهارم و پنجم: 350 هزار تومان به ازای هر نفر.

اعتبار برای دهک های اول تا سوم: 500 هزار تومان به ازای هر نفر.

این طرح به خانوارهای مشمول این دهک ها کمک می کند تا کالاهای اساسی مورد نیاز خود را با قیمت های مناسب تر خریداری کنند. محدودیتی در انتخاب کالا یا برند خاص وجود ندارد و اگر خرید از سقف اعتبار بیشتر باشد، مابه التفاوت باید توسط خریدار پرداخت شود.

جزئیات خرید و استفاده از اعتبار

تعداد کالاهای مجاز: 11 قلم کالای اساسی که در سه گروه اصلی لبنیات، پروتئین و خواربار دسته بندی شده اند.

محدودیت خرید: هیچ محدودیتی در میزان خرید از هر کالای مشخص شده وجود ندارد.

استفاده از اعتبار: مشمولان می توانند خرید خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.

مدت زمان استفاده: اعتبار تخصیص یافته به مدت یک ماه از تاریخ آغاز مرحله نهم قابل استفاده است.

تعداد مشمولان و مشارکت فروشگاه ها

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد مشمولین طرح کالابرگ الکترونیکی در مرحله سوم این طرح، بیش از ۶۰ میلیون نفر است که در ۲۳ روز اول، اعتبار به دهک های یک تا سه و از امروز نیز به دهک های چهارم و پنجم واریز شده است.

در این طرح، بیش از ۲۵۰ هزار فروشگاه خرد و زنجیره ای به عنوان طرف قرارداد با طرح کالابرگ الکترونیکی، در ارائه کالاهای اساسی و مشارکت در این طرح فعالیت دارند. مشمولان این طرح می توانند از فروشگاه های مشارکت کننده در سراسر کشور خرید کنند.

ابزارهای دیجیتال برای استعلام کالابرگ

مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی می توانند برای مشاهده فروشگاه های طرف قرارداد و همچنین اطلاع از میزان موجودی اعتبار خود، از اپلیکیشن های موبایل مانند برنامه «شما» که از طریق بازار و مایکت قابل دریافت است، استفاده کنند.

همچنین، اطلاع رسانی از میزان موجودی اعتبار، از طریق پیامک به شماره سرپرستان خانوار از سرشماره v.refah ارسال می شود. این پیامک تنها شامل میزان اعتبار کالابرگ است و هیچگونه لینکی ندارد. برای استعلام مانده اعتبار، مشمولان می توانند از کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ استفاده کنند.

نحوه استعلام کالابرگ الکترونیکی

برای استعلام کالابرگ الکترونیکی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1. کد دستوری:
با شماره گیری کد 5001463# یا 78828# از طریق تلفن همراه خود، می توانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید. 

2. اپلیکیشن "شما":
می توانید اپلیکیشن "شما" را از سایت اپلیکیشن شما دانلود و نصب کنید. پس از نصب، می توانید با ورود به حساب کاربری خود، موجودی کالابرگ خود را مشاهده کنید. 

3. وب سایت پیشخوان ۲۴:
با مراجعه به وب سایت پیشخوان ۲۴ و وارد کردن کد ملی و شماره موبایل سرپرست خانوار، می توانید وضعیت کالابرگ خود را استعلام کنید. 

4. پیامک:
داریک در مورد نحوه استعلام با پیامک اطلاعاتی ارائه نداده است، اما معمولاً برای استعلام یارانه یا کالابرگ از طریق پیامک، باید کد ملی خود را به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز، به شماره اعلام شده از طرف دولت ارسال کنید. 

استعلام از طریق سایت:

مراجعه به سامانه حمایت یا سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

وارد کردن کد ملی و شماره همراه سرپرست.

مشاهده وضعیت مشمول بودن و اعتبار تخصیص یافته.

نکات مهم:

کد ملی سرپرست خانوار:
در تمام روش های استعلام، به کد ملی سرپرست خانوار نیاز دارید. 

بروزرسانی:
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را در سامانه مربوطه بروزرسانی کرده اید. 

در صورت مشکل:
در صورت عدم موفقیت در استعلام یا بروز هر گونه مشکل، می توانید با شماره تلفن ۰۲۱-۶۳۶۹ تماس بگیرید

راه های ارتباطی و پشتیبانی

برای پاسخگویی به سؤالات و درخواست های مشمولان طرح، مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده ارائه خدمات است. مشمولان همچنین می توانند در صورت بروز مشکل یا سوالات بیشتر با این مرکز تماس بگیرند.

هشدارهای امنیتی درباره واریز کالابرگ

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشمولان هشدار داده است که مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند. این طرح هیچگونه لینک یا پیامی حاوی اطلاعات حساب های بانکی یا درخواست پول از افراد ندارد. بنابراین، در صورت دریافت پیام های مشکوک، باید محتاط باشند و فقط از منابع رسمی برای پیگیری اطلاعات استفاده کنند.

جمع بندی

واریز اعتبار کالابرگ الکترونیکی برای دهک های چهارم و پنجم امروز 30 تیر 1404 آغاز شده و به این ترتیب، مرحله سوم طرح کالابرگ الکترونیکی برای بیش از ۶۰ میلیون نفر از خانوارهای ایرانی اجرا می شود. این طرح با هدف کاهش هزینه های زندگی خانوارهای کم درآمد، به مشمولان امکان خرید کالاهای اساسی با قیمت مناسب را می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.