| کد خبر: 249422 |

◄ خیلی فرق می‌ کند چه کسی وزیر راه و شهرسازی باشد

همواره مخالف این عقیده بوده‌ ام که «مدیران هیچ کاره هستند و در جای دیگری تصمیمات گرفته می‌ شود».

تین نیوز

در حالی که یک کارشناس حمل و نقل ریلی معتقد است تا زمانی که ساختار کلان حکمرانی کشور اصلاح اساسی نشود نقش افراد در تحولات بنیادی ناچیز خواهد بود و نقش وزیر با چنین ساختار ناکارآمدی شاید کمترین نقش در بین مدیران عالی بخش باشد،  مهرداد تقی زاده معاون اسبق وزارت راه و شهرسازی معتقد است، اتفاقا خیلی فرق می‌ کند چه فردی وزیر باشد و چه همکارانی برای خود انتخاب کند.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر این که خیلی فرق می‌ کند چه فردی وزیر باشد و چه همکارانی برای خود انتخاب کند، گفت: در همه جای دنیا «توان مدیران» اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: به خصوص در کشور ما که سیستم‌ های علمی قوی درون‌ بخشی و فرا‌بخشی وجود ندارد، نقش افراد بسیار پر‌ رنگ می‌ شود.

او عنوان کرد: همواره مخالف این عقیده بوده‌ ام که «مدیران هیچ کاره هستند و در جای دیگری تصمیمات گرفته می‌ شود».

تقی زاده تاکید کرد: به عنوان فردی که هم معاون وزیر بوده‌ ام و هم معاون شهردار و هم مدیر‌عامل رجا و مترا و ....، معتقدم همواره اختیارات کافی داشته‌ ام و بسیاری از ایده‌ های خود را پیش‌برده‌ ام که اتفاقا اکثر موارد آن چالشی بوده است.

بیشتر بخوانید:

وی با طرح این پرسش که آیا هیچ نماینده مجلس یا مقامی در طرح‌ ها و برنامه‌ه ای من دخالت غیرکارشناسی نمی‌ کرد؟ پاسخ داد: خیر، به هیچ کس اجازه نمی‌ دادم دخالت کند و حدود ۷۰ درصد ایده‌ هایم در طول خدمتم عملیاتی شد. اگر در یک کشور پیشرفته سیستمی بودم، شاید ۹۰ درصد ایده‌ ها عملیاتی می‌ شد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در شبکه های اجتماعی نقل قولی از احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری که در دولت محمد خاتمی عهده دار وزارت راه و ترابری بود نیز آمده است: فرق می کند که احمد وزیر باشد یا رستم.

به گزارش تین نیوز، پیشتر، مجید بابایی کارشناس حمل گفته بود: ساختار کلان حکمرانی کشور اصلاح اساسی نشود نقش افراد در تحولات بنیادی ناچیز خواهد بود.

وی  این مطلب را در باشگاه متخصصان تین نیوز و پس از استعفای رستم قاسمی بیان کرده و افزوده بود: در طول چند دهه اخیر وزرای راه و ترابری و معاونان شان از طیف های مختلف سیاسی و با توانایی های متفاوت در راس کار بوده اند اما دستاوردهایشان بسته به شرایط مالی دولت ها تفاوت معنادار نداشته است.

وی خاطرنشان کرده بود: در نتیجه معتقدم نقش وزیر با چنین ساختار ناکارآمدی شاید کمترین نقش در بین مدیران عالی بخش باشد.

او عنوان کرده بود: سازمان های زیرمجموعه برنامه های خود را پیش می برند و ستاد وزارتخانه بیشتر نقش تدارکات و تنظیم بودجه ها را بر عهده دارد.

بابایی گفته بود: فرایند توسعه زیربخش ها هم بیشتر تحت الشعاع انتظارات سیاسی منطقه ای است تا توجه به مولفه های ملی و اقتصادی.

وی افزوده بود: با این توصیف به نظرم فرق زیادی بین رستم قاسمی، بذرپاش و آخوندی نیست همانطور که بین روحانی و رئیسی و احمدی نژاد تفاوت زیادی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.