| کد خبر: 214806 |

بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف رانندگی در اردبیل ثبت شد

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیــل از ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان خودرو در جاده‌های این استان در سه ماه اول امسال خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیــل از ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی توسط رانندگان خودرو در جاده‌های این استان در سه ماه اول امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا عبدی روز پنجشنبه در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی گفت: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در این مدت به ترتیب در جاده اردبیل - آستارا و بالعکس، اردبیل - سرعین و بالعکس و جاده اردبیل - مغان و بالعکس ثبت شده است.

او با بیان اینکه سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی از بیشترین تخلفات رانندگی در استان اردبیل است، افزود: در سه ماه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۶۲۱ تخلف سرعت غیرمجاز در جاده‌های استان جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

وی اظهارداشت: به علت شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجموع تردد در مبادی ورودی و خروجی استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی هوشمندسازی جاده‌ها را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برشمرد و اضافه کرد: نصب دوربین‌ها و هوشمند سازی جاده‌ها ضمن کمک به کنترل تخلفات و ترافیک جاده‌ها میزان تخلفات را به مراتب کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مجموع ۱۶۲ سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و سامانه توزین در حین حرکت در جاده‌های استان فعال است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: جهت ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات ، گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری بطور مستمر و شبانه‌روزی در راه‌های ارتباطی استان حضوری فعال دارند.

بر اساس آمارها استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه ، ۶۹۰ کیلومتر راه اصلی ، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.