| کد خبر: 32425 |

رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ قطار سریع السیر بهترین روش حمل و نقلی تا ۶۰۰ کیلومتر است

تین نیوز| رئیس دانشکده مهندسی راه‌آهن گفت: در مقام مقایسه با سایر انواع حمل و نقل، راه آهن و قطار السیر در مسافرت هایی که طول مسیرشان حدودا تا  600 کیلومتر می شود، بهترین روش حمل و نقلی است.

به گزارش تین نیوز جبار علی ذاکری، رئیس دانشکده مهندسی راه‌ آهن در خصوص ضرورت توسعه حمل و نقل کشور در حوزه برون شهری با تاکید بر راه آهن سریع السیر به تین نیوز گفت: ما در 14 سال قبل، تنها کشوری بودیم که در حوزه قطارهای سریع السیر یک محور را مطالعه کردیم و تصویب شد و بودجه ای برایش تعیین شد ولی در سال 93 در میان کشورهای منطقه جایگاه 4 یا 5 داریم.

رئیس دانشکده مهندسی راه آهن با بیان اینکه در صورت ادامه روند کنونی در پایان چشم انداز 20 ساله رتبه ما به 7 و 8 تنزل خواهد کرد، ابراز داشت: وضعیت ما در خصوص راه اندازی قطارهای سریع السیر مطلوب نیست در حالی که مطالعات این پروژه در سال 1379 پایان یافت اما ما در طی 14 سال گذشته نتوانستیم مسیر بین تهران و اصفهان را به نتیجه برسانیم.

ذاکری با اشاره به اینکه در مقام مقایسه با سایر انواع حمل و نقل راه و اهن  و قطار السیر در مسافرت هایی که طول مسیرشان حدودا تا  600 کیلومتر می شود بهترین روش حمل و نقلی شناخته می شوند بیان داشت: باید بپذیرم که در کشور ما ساختار مناسبی برای توسعه اقطار سریع السیر وجود ندارد. شاید کسانی بگویند مشکل اصلی در این تاخیر  کمبود اعتبارات و بودجه است ولی همه اینها توجیهی است بر عدم موفقیت.

این کارشناس ریلی با تاکید بر اینکه فناوری قطار سریع السیر یک پکیج و مجموعه است، ابراز داشت: متاسفانه  ما در کشورمان کارشناس لازم در حوزه فناوری قطارسریع السیر نداریم و اکثر کارشناس ها تنها در فکر تکمیل زیر ساخت های این پروژه هستند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: پیشنهاد من برای این حوزه تشکیل یک نهاد مستقل است زیرا راه آهن و شرکت ساخت به دلیل تعدد پروژه هایی ریلی که با آن مواجه هستند، نخواهند توانست از پس این مقوله بربیایند.

شایان ذکر است پیش از این محسن پور سید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن درباره زمان راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان، گفته بود: هنوز کار زیرساخت این قطار به اتمام نرسیده است اما جزو برنامه است که تا پایان دولت به اتمام برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Alex Dunn 0 0

    آقای ذاکری بایستی آگاه باشند که با سامانه موجود ریلی در ایران حداکثر سرعت برای قطارهای ایرانی در شرائط شیب زیر یک دهم درصد ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است۰ ایران تا رسیدن به قطارهای سریع السیر، بالای ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و یا حتی ۲۸۰ کیلومتر در ساعت، ۳۵ سال فاصله دارد۰ایشان وقتی مشغول تحصیل در چین بودند شاهد کپی برداری چینی ها از آلمان ها بودند۰ ایران هم باید همان مسیر را طی کند۰

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    فرمایش استاد مبنی بر ضرورت تاسیس سازمان مستقل برای راه آهن سریع صحیح است و بنده نیز در مطلب مندرج در لینک ذیل این بحثرا توضیح داده ام http: / / www. tinn. ir / vdciy۳ar. t۱auz۲bcct. html