| کد خبر: 157437 |

رحمانی فضلی اعلام کرد

◄ تصمیم جدید دولت برای کوله‌بران؛ مرزها بسته می‌شوند

وزیر کشور از تصمیم جدید دولت برای کوله بران خبر داد و گفت: برخی مرزهای کشور بسته‌شده و در مقابل مرزنشینان باسابقه سه سال سکونت در روستاها، کالا را با تخفیف گمرکی وارد کشور کنند.

تین نیوز

وزیر کشور از تصمیم جدید دولت برای کوله‌بران خبر داد و گفت: برخی مرزهای کشور بسته‌شده و در مقابل مرزنشینان باسابقه سه سال سکونت در روستاها، کالا را با تخفیف گمرکی وارد کشور کنند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مشکل اصلی کشور، در نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و بانکی است و هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای در دنیا، نظام برنامه‌ریزی بخشی و کلان ندارد.

وزیر کشور افزود: هیچ جای دنیا چنین نظام بودجه‌ریزی ندارد، این در حالی است که در دیوان محاسبات کل کشور طرحی با حضور تمامی افرادی که اکنون در دولت حضور دارند و آن زمان در استراحت بودند، نوشته شد که بحث عملکرد و توزیع مطلوب و مناسب، بهره‌وری و مواردی ازاین‌دست را دنبال می‌کرد، اما در مجلس این طرح مسکوت ماند، اما امیدوار بودیم که این طرح در دولت کنونی که همه تدوین‌کنندگان این طرح در آن حضور دارند، همچنان در حال اصلاح است.

رحمانی فضلی گفت: نظام مالیاتی، بانکی، بودجه‌ریزی و مباحثی ازاین‌دست باید مورد تغییر واقع شود؛ البته تغییر این موارد هم ساده است و دنیا نیز چنین تجربیاتی داشته است؛ بنابراین باید روی مباحث اجرایی باید تمرکز کرد که در اختیار وزارت کشور است.

وزیر کشور بابیان اینکه استانداران مانع از اجرای قانون رفع موانع تولید نشده‌اند، گفت: ده‌ها مورد وجود دارد که وقتی بخش خصوصی به استانداران برای رفع موانع تولید مراجعه کرده‌اند، مشکل حل‌شده است. درحالی‌که باید تابع احساسات نشوید. این در حالی است که مملکت را با سوت و کف پیش می‌بریم، یعنی سوت می‌زنیم یک‌طرف می‌رویم و کف می‌زنند به‌طرف دیگر متمایل می‌شویم.

رحمانی فضلی بابیان اینکه در بحث کوله بری امروز تصمیمات خوبی گرفته‌شده است، از بخش خصوصی خواست تا گروهی شش نفره را برای ملاقات با وی تعیین کرده و برای حل مسائل پیش‌قدم شوند.

299479_643

وی اظهار کرد: در دولت تصویب شد تا کوله‌بری‌ها، به‌صورت کلی متوقف شود که البته این آثار امنیتی و اجتماعی ممکن است داشته باشد، اما تدبیر کرده‌ایم که به‌جای اینکه افراد کوله‌بر شده و کرامت انسانی آن‌ها دچار مشکل شود، ۱۵ بازارچه مرزی تدبیر شده و کالاهایی که در آن مناطق وارد کشور می‌شود، عرضه شود. این در حالی است که بیش از ۸۵ درصد از کالاهایی که کوله بران می‌آورند، از ایران به کشورهای دیگر رفته و ازآنجا دوباره از سوی کوله‌بری وارد کشور می‌شوند.

799

رحمانی فضلی گفت: افرادی با حداقل سه سال سکونت در روستاها، کارت پیله‌وری دریافت کرده و از بازارچه‌های مرزی، کالا را وارد کشور کنند؛ البته مرزها را خواهیم بست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، وی از بازگشایی مجدد مرز تمرچین و باشماق از صبح امروز خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری در رابطه با مرزها با استانداران است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.