| کد خبر: 8460 |

معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ تدبیر وزیر راه در واگذاری ۱۰۰درصدی آزادراه‌ها به بخش خصوصی

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت گفت: تدبیر وزیر راه و شهرسازی در واگذاری کریدور آزادراهی به بخش خصوصی، برای استفاده از حاشیه آن و توجیه پذیر شدن قیمت عوارضی است.

خیرالله خادمی در گفتگو با تین نیوز، با اشاره به سخنان وزیر راه در خصوص عدم محدودیت در واگذاری پروژه های راهسازی به بخش خصوصی گفت: ساخت بزرگراه بر عهده دولت است اما در آزادراه ها محدودیتی برای واگذاری 100 درصدی پروژه به بخش خصوصی نداریم.

وی افزود: اگر 100 درصد پروژه به بخش خصوصی واگذار شود، احتمال اخذ عوارض عبوری سنگین از کاربران راه بالا می رود.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، با اشاره به تدبیر وزیر راه در خصوص واگذاری پروژه های آزادراهی تصریح کرد: یقینا واگذاری محور آزادراه برای سرمایه گذار صرف نمی‌کند و نیازمند کمک‌های دولتی خواهد شد.

خادمی در ادامه تاکید کرد: با تحویل کریدور آزادراهی، بخش خصوصی می تواند غیر از ساخت جاده از حاشیه آن در جهت ساخت و احداث شهرک های توریستی و سایر موارد، عوارض توجیه پذیری از مردم اخذ کند.

گفتنی است عباس آخوندی، پیشتر در جمع فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل استان آذربایجان شرقی، از عدم محدودیت وزارت راه و شهرسازی در خصوص واگذاری 100 درصدی ساخت آزادراه ها به سرمایه گذاران خبر داده بود. این در حالی است که فعالان حمل و نقل، از قانون سهم 45 درصدی بخش خصوصی در ساخت آزادراه ها گلایه می کردند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حقوقی 0 0

    با قانون موجود این موضوع شدنی نیست

  • مدیرچندین ساله راه و کارشناس 0 0

    میشود کامل و بصورت ۱۰۰ درصد واگذار کرد و انهم در قالب B. O. T این را گفتم تا جناب کارشناس حقوقی عنایت فرمایند بله در قالب قانون مشارکت نمیشود! اما مشکل چیز دیگری است وآن توجیه اقتصادی پایین سرمایه گذاری در زیر بناهای حمل و نقل است. و کسی استقبال نمی کند