| کد خبر: 272182 |

خط کشی بیش از ۱۱۰ کیلومتر از راه های خواف در فروردین ۱۴۰۳

از ابتدای سال جدید تا کنون ۱۱۷ کیلومتر از راه های حوزۀ استحفاظی این شهرستان خط کشی شد.

تین نیوز

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خواف گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون ۱۱۷ کیلومتر از راه های حوزۀ استحفاظی این شهرستان خط کشی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علی جعفرنیا گفت: با توجه به بارش های بهاری و نزولات جوی و تردد ناوگان در محورهای مواصلاتی و کم رنگ شدن خط کشی های موجود، عملیات خط کشی آکس و حاشیه راه در محور خواف به تایباد و خواف به قاین با رنگ سفید ترافیکی و خط کشی آکس راه در راه های روستایی با رنگ زرد ترافیکی انجام شد.

جعفرنیا با بیان اینکه شهرستان خواف پهناورترین شهرستان استان خراسان رضوی است اظهار کرد: اعتباری که برای خط کشی محورهای اصلی و فرعی در حوزه شهرستان خواف هزینه شده مبلغی بالغ بر ۹ هزار میلیون ریال بوده است.

وی در خصوص ابنیه فنی و نگهداری راه ها با توجه به نزولات جوی و جلوگیری از آسیب به ابنیه فنی گفت: پاکسازی قنوها، تنقیه دهانه ورودی و خروجی پل ها، تقویت دریواسیون جریان ورودی و خروجی پل ها، ایجاد ترمیم دیواره های خاکی در بالادست راه ها برای هدایت مناسب سیلاب ها به دهانه پل ها و جلوگیری از ورود سیلاب به سطح راه توسط راهداران؛ از عمده فعالیت های راهداری در شهرستان خواف بوده است.

به گفته جعفرنیا در نوروز امسال برای ارتقای ایمنی در تردد کاربران جاده ای و به منظور جلوگیری از تخریب راه ها در حوزۀ استحفاظی شهرستان خواف ۱۴۰ تن آُسفالت برای لکه گیری در محورهای اصلی و فرعی و راه های روستایی مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خواف بیان کرد: برای جلوگیری از شکستگی لبه آسفالت ناشی از اختلاف سطح و عملیات شانه سازی به طول پنج کیلومتر در محورهای مواصلاتی از دیگر فعالیت های این اداره بوده است.

جعفرنیا همچنین از اجرای روشنایی در دو نقطه از محور خواف به تایباد در محل خروجی پلیس راه این شهرستان و تقاطع پل رچکو توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خبر داد.

شهرستان خواف با ۸۶۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و مرزی، به دلیل حمل سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن کالا در کریدور ترانزیتی بندرعباس، دوغارون و در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.