| کد خبر: 74982 |

در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ انسداد جاده پیرانشهر - تمرچین به دلیل کولاک / بلاتکلیفی ۱۵۰ مسافر و ۴۰ کامیون ترانزیتی

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان غربی با بیان اینکه "محور پیرانشهر- تمرچین از هر دو طرف غیر قابل تردد است" گفت: شب گذشته وضعیت 40 کامیون ایرانی گرفتار در آن سوی مرز تمرچین به اطلاع مسوولان اقلیم در کشور عراق اطلاع داده شد و آنها در حال پیگیری هستند.    

عبدالحسین علی اکبری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به وقوع کولاک شدید در مرز پیرانشهر-تمرچین و گرفتاری 40 کامیون ترانزیت ایرانی پشت مرز ایران اظهار داشت: پس از بیان این مسئله از سوی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در شب گذشته، این موضوع با مسئولان و مقامات اقلیم در کشور عراق به منظور بررسی و پیگیری مطرح گردید و در صورت دریافت خبری از وضعیت کامیون ها و رانندگان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: شب گذشته در همین خصوص جلسه ای با حضور نمایندگان استانداری، راهداری، هلال احمر، گمرک و نماینده مجلس به منظور  رفع مشکلات و بازگشایی مسیر مذکور تشکیل شد و اقدامات به سرعت شکل گرفت که طی همان عملیات مدیر گمرک تمرچین نیز از زیر برف و کولاک پیدا و نجات یافت.

این مسئول استانی با بیان اینکه  "مسیر پرانشهر-تمرچین از هر دو طرف غیر قابل تردد است" تصریح کرد: به دلیل بارش برف و کولاک شدید و مسدود بودن جاده حتی کامیون ها ایرانی نمی توانند وارد کشور شوند و به احتمال قوی پایانه، ظرفیت لازم برای پذیرش آنها را نداشته است.

علی اکبری در ادامه با اشاره به بلاتکلیفی 150 مسافر در پایانه مرزی تمرچین بیان داشت: صدیق نیا مدیر پایانه تمرچین که روز گذشته برای حضور در جلسه ای به شهر رفته بود، هنگام بازگشت به پایانه در برف و کولاک گرفتار شد و سرانجام با خودروی همکاران راهداری که در حال باز گشایی مسیر بودند مسیر بازگشت را طی می کرد. 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: رانندگان کامیون های ایرانی با توجه به شرایط جوی باید به دنبال مکان امن و حفظ جان خود باشند. زیرا پس از بازگشت شرایط جوی آرام می توان کامیون ها را پیدا کرد. اما احتمال گیر افتادن نیروهای امدادی در این برف و کولاک نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.