| کد خبر: 53145 |

عضو هیئت رئیسه اتاق تهران در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ لزوم ایجاد تشکل حمل و نقلی واحد / تلاش برای اصلاح آیین نامه های ۸۶ و ۸۹ بیمه شرکت های حمل و نقل

تین نیوز | عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکلات پدید آمده بر سر آیین نامه های 86 و 89 در خصوص بیمه شرکت های حمل و نقلی گفت: ما به دنبال اصلاح آیین نامه های مذکور هستیم و ایجاد یک تشکل یکپارچه، توانمند و مدافع شرایط اجرایی نیز می تواند جلوی رقابت های نا سالم میان شرکت های بیمه را بگیرد.
 
سیده فاطمه مقیمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به اعتراض شرکت های حمل و نقلی مبنی بر ایجاد رانت و فساد به واسطه آیین نامه های شماره86  و 89  از سوی انجمن های حمل و نقلی و بروز رقابت ناسالم میان شرکت های بیمه اظهار داشت: طی چهار سال اخیر درگیری شرکت ها با این دو آیین نامه بیشتر شده است. اما نمی توان بدون قانون به امور ترانزیت پرداخت و تلاش ما برای اصلاح این دو آیین نامه است.

وی افزود: این دو آیین نامه برای ترانزیت داخلی و خارجی تقویم کرده است که بیمه نامه گواهی تضمین کالا اتفاق افتد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران بابیان اینکه "چگونگی پوشش تکمیلی بیمه خسارت احتمالی از سوی شرکت بیمه مسئله اصلی به شمار می‌رود"، گفت: تعامل گمرک در این زمینه با تشکل‌ها به‌عنوان نمایندگان شرکت‌های حمل‌ونقلی است و ایراد اصلی عدم وجود یک تشکل واحد و یکپارچه برای پیگیری این موضوعات است.

مقیمی تصریح کرد: ایجاد تشکل یکپارچه، توانمند و مدافع شرایط اجرایی برای مجموعه شرکت‌های حمل‌ونقلی، حتی می‌تواند جلوی رقابت‌های ناسالم میان شرکت‌های بیمه را بگیرد. 

عضو هیئت‌رئیسه اتاق تهران با اشاره به مثلث گمرک، بیمه و انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل تأکید کرد: این اتفاق دیر یا زود باید اتفاق افتد و بیمه نباید مانند یک صندوق قرض‌الحسنه عمل کند.

وی در واکنش به موضوع مطرح‌شده مبنی اینکه "انجمن‌ها از شرکت‌های حمل‌ونقلی و شرکت‌های بیمه برای ارتباط این دو به یکدیگر علاوه بر حق عضویت وجوه نقد دریافت می‌کنند" بیان کرد: انجمن‌ها به‌عنوان یک‌نهاد غیرانتفاعی حق ندارند حقوق اعضای خود را پای معامله بگذارند. همچنین علی رغم اینکه بنده عضو هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران هستم، از جزئیات مربوط به بیمه و آیین‌نامه مربوطه اطلاعاتی ندارم.

مقیمی در ادامه با توجه به نقش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این مسئله خاطرنشان کرد: نماینده این سازمان در جلسات اخیر ما با شرکت بیمه و گمرک همواره حضورداشته و نظرات کارشناسی را احراز می‌کند اما این مسئله همانند یک مثلث میان انجمن، بیمه و گمرک است.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.