| کد خبر: 52994 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ ممنوعیت خروج کامیون‌های بالای ۲۵ سال از کشور، بدون هماهنگی شورای عالی ترابری صادر شده است

تین نیوز | یک کارگزار رسمی گمرگ با بیان اینکه" وفق ماده 128 آیین نامه اجرایی قانون گمرکی نیازی به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی برای خروج کامیون های بالای 25 سال از کشور  نیست" تصریح کرد: درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور در مورد تسهیل ترانزیت مورخ 11/12/93 ا را نادیده گرفته و بخشنامه مذکور بدون هماهنگی شورای عالی ترابری صادر شده است.

امیرعباس زنوزی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به بخشنامه ممنوعیت خروج کامیون های باری بالای 25 سال از کشور بدون اخذ مجوز  و مداخله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه حمل و نقل اظهار داشت: درخواست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور در مورد تسهیل ترانزیت مورخ 11/12/93 ا را نادیده گرفته و بخشنامه مذکور بدون هماهنگی شورای عالی ترابری صادر شده است.

وی افزود: از زمان تصویب آیین نامه شناسایی و صیانت از خودروهای کلاسیک در سال 88، بسیاری از کامیون های قدیمی تا کنون اسقاط  شدند و طی این سالها هیچ اقدامی از سوی نهاد دولتی مدعی به استناد ماده یک آیین نامه صیانت از خودروهای کلاسیک و نفیس انجام نگرفت.

این کارگزار رسمی گمرک ایران با بیان اینکه" نوک پیکان این بخشنامه  به طرف کامیون های تحت مسئولیت شرکت هایی است که جهت رونق ترانزیت و صادرات کشور تردد می کند" گفت: پیشنهاد و راهکار بخش خصوصی برای حل این معضل، ورود وزارت راه و شهرسازی، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به عنوان متولیان حمل و نقل جاده ای به این مسئله است.

زنوزی در ادامه بیان داشت: نهادهای مذکور با هماهنگی کارگروه ویژه به استناد ماده 7 آیین نامه شناسایی و صیانت از خودروهای کلاسیک و نفیس، کلیه کامیون ها با برندهای نه چندان متعدد مانند ماک، ولوو اسکانیا، لی لند و ... را شناسایی و دسته بندی نمایند که این گام نخست مشکل را به صورت اساسی حل خواهد کرد.

وی با اشاره به راهکار ارائه شده مبنی بر شناسایی و ثبت کامیون های کلاسیک تصریح کرد: گمرک ایران با فرض شناسایی برندی به عنوان کلاسیک می تواند -وفق ماده 128 آیین نامه اجرایی قانون گمرکی- بدون اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی، با اخذ تضمین نه تعهد همانند خودروهای زیر 25 سال نسبت به صدور پروانه خروج موقت اقدام نماید.

این کارگزار رسمی گمرک کشور با توجه به ماده 128 آیین نامه گمرکی خاطرنشان کرد: این آیین نامه شامل تجهیزات و کالاهای نیازمند تعمیر و تکمیل در خارج از کشور می شود در حالی که کامیون های بالای 25 سال برای تردد و مقاصد تجاری به خارج از کشور تردد می کنند. لذا نیازی به مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای صدور مجوز خروج از کشور نیست.

زنوزی در پایان یادآور شد: عمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مثال ضرب المثل" رها کردن نقد و چسبیدن به نسیه" است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.