| کد خبر: 50054 |

◄اخبار جاده ای ایران در هفته گذشته / از کشته شدن ۱۲ مسافر در واژگونی اسکانیا تا خسارت ۳۰ میلیاردی به محور کرج - چالوس

تین نیوز | درخواست افزایش نرخ عوارضی آزادراه ها در سال 94،  عقب‌نشینی ترک‌ها در برابر مقابله مثل ایران در محدودیت سوخت، خسارت 30 ميليارد توماني سيل به محور جاده کرج - چالوس، صدور حکم مقصر واژگونی اسکانیا در دره ورسک، احضار مدیرعامل ماهان به مجلس در هفته آینده، اخبار قابل توجه جاده ای در ایران را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز در هفته گذشته دو حوزه ترانزیت و حمل و نقل مسافر در آن واحد مساله سال ساز شده بود، از طرفی مشکلات مرزی بر سر ترانزیت به ترکیه و از طرفی دیگر واژگونی اتوبوس حامل مسافران پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد ساری که پس از واژگونی در دره منجر به مرگ 12 نفر شد.

آقای وزیر! نرخ عوارضی آزادراه های سال 94 چقدر است؟
علی آزاد، دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران طی نامه ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خواست این انجمن مبنی بر ابلاغ و اجرای مصوبه اخذ عوارض آزادراهی به نرخ جدید که قرار بود از ابتدای اسفند 93 اجرایی شود، مطرح کرد.
 
گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در نیمه دوم سال گذشته دستور افزایش نرخ عوارض آزادراه های مشارکتی را ابلاغ کرد و در حال حاضر نیز در برابر افزایش مجدد نرخ ها، پس از گذشت شش ماه سکوت کرده است.

عقب‌نشینی ترک‌ها در برابر مقابله مثل ایران در محدودیت سوخت
مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری اعلام کرد: با مقابله به مثل ایران در بازگرداندن تعدادی از کامیون‌های ترک به خاک کشورشان، ترک‌ها از اعمال محدویت سوخت عقب نشینی کردند و در حال حاضر تردد‌ها عادی است.
 
محمد جواد عطرچیان افزود: ترکیه در روزهای ابتدایی اردیبهشت ماه در اقدامی یک طرفه اقدام به اعمال محدودیت سوختی بر کامیون‌های ایرانی کرد و هر کامیونی که از حجم مورد نظر ترک‌ها بیشتر سوخت داشت مجبور به بازگشت به کشور شد.

خسارت 30 ميليارد توماني سيل به محور جاده کرج - چالوس
مدیر راهداری استان البرز از خسارت 30 میلیارد تومانی به محور کرج - چالوس در اثر سیل فروردین ماه خبر داد.
صفری  با بیان اینکه" در سه نقطه، سیل باعث ریزش جاده به رودخانه شد اما با فعالیت شبانه روزی راهداران، پس از 48 ساعت این جاده باز گشایی شد. همچنین بسیاری از راه‌های روستایی هم اکنون مسدود است که با کنار گذرهای موقت این راه‌ها بازگشایی شده اند اما برای بهسازی کامل، نیاز به اختصاص بودجه مناسب است.

حکم مقصر واژگونی اسکانیا در دره ورسک صادر شد
صبح سه شنبه، اول اردیبهشت ماه بر اثر واژگونی یک اتوبوس اسکانیا، 12 نفر کشته و 18 نفر مصدوم شدند. مسافران مربوط به پرواز هواپیمایی ماهان بودند که به خاطر شرایط جوی در فرودگاه مهرآباد پیاده و از آنجا با اتوبوس به مقصد ساری اعزام شدند.

در این رابطه احمد محمدزاده، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران با اشاره به حادثه واژگونی  اظهار داشت: یک اتوبوس اسکانیا مدل 1385 متعلق به شرکت آسیا سفر کرج مسافران خود را به صورت عادی در ساعت 3:30 بامداد روز اول اردیبهشت از پایانه کرج سوار کرده و ساعت 5:05 در جاجرود، 5:55 در دماوند و 7:20 در فیروزکوه توسط پلیس ثبت شده است.
 
وی افزود: حدود ساعت 8:00 صبح در 20 کیلومتری جاده ورسک ابتدا به گاردریل، سپس نیوجرسی و در نهایت با انحراف به سمت مخالف و برخوردهای صورت گرفته با کوه موجب کشته شدن تعدادی از هموطنان شده است.

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: شرکت مسافربری آسیاسفر به لحاظ تخلفات حمل و نقلی و ایمنی ۶ ماه تعطیل شد.

گفتنی است، در تاریخ اول اردیبهشت، پرواز 1020شرکت هواپیمایی ماهان به دلیل شرایط نام مساعد جوی به جای فرود در فرودگاه ساری در مهرآباد تهران به زمین نشست و به دلیل طولانی بودن زمان انتظار تا پرواز مجدد به وسیله اتوبوس آن هم به صورت عادی به مقصد ساری فرستاده است.

مدیرعامل ماهان به مجلس فراخوانده می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سقوط یک دستگاه اتوبوس حامل مسافران پرواز مشهد ــ ساری هواپیمایی ماهان گفت:‌ هفته آینده مسئولان صنعت حمل‌ونقل هوایی و مدیرعامل هواپیمایی ماهان برای توضیح درباره این سانحه به مجلس دعوت می‌شوند.
 
علیرضا خسروی اظهار کرد:مشخص نیست که بین مسافران و شرکت هواپیمایی ماهان توافقی در خصوص ادامه سفر با اتوبوس انجام شده یا خیر، یا باید مسافران صبر می‌کردند با پرواز بعدی به مقصد منتقل می‌شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.