| کد خبر: 42380 |

روزنوشت شنبه ۱۸ تا دوشنبه ۲۰ بهمن ماه

دولت روحانی سال سختی را پیش رو دارد

وبلاگ تین نیوز، سیدحمید حسینی | آخر هفته در حالی سپری شد که جلسه خوبی با نامزدهای تحول در اتاق داشتیم و توانستم تعدادی از کارهای عقب افتاده خود را انجام و یك گزارش خوب در مورد ابعاد ضد رقابتی اركان حكومت مطالعه کنم،
این روزها هوا بهاریست، افزایش دما و کاهش بارندگی نگران کننده است. دولت روحانی سال سختی را پیش رو دارد و احتمال كاهش رشد اقتصادی و شدت یافتن ركود وجود دارد.
مصاحبه روزنامه آسیا با سر لیست پیمانكاران و چاپ عکس تمام قد، نشانه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی است جالب اینجاست که یکی دیگر از فعالین حوزه بانکی که برای اولین بار در انتخابات حاضر شده نیز سودای ریاست اتاق در سردارد و به شدت مشغول رایزنی و تبلیغات است و بی پروا یاركشی می كند و خارج از چارچوب لیست مورد نظر اقدام می کند. 

در جلسه هیئت رئیسه اتاق تهران نشست هفته گذشته هیئت نمایندگان مورد ارزیابی قرار گرفت، دبیرکل گزارشی از جلسات کمیسیون های صنعت و تجارت ارائه کرد، آمار صادرات غیر نفتی ده ماهه حاكی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات دی ماه به نسبت آذرماه است كه در صحت آمار گمرک تردید وجود دارد. احتمالا قیمت های پایه صادراتی تغییر کرده و رشد صادرات ناشی از این ارزش گذاری است و گرنه با وجود کاهش قیمت نفت، فرآورده ها و محصولات پتروشیمی افزایش صادرات بعید است. 

تمدید کارت های بازرگانی برای شرکت در انتخابات شدت گرفته و اعضا تا ۱۰ اسفند فرصت دارند کارت های بازرگانی یا عضویت خود را تمدید کنند و در صورتی که یک سال سابقه عضویت داشته باشند می توانند در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند.
به ستاد شهرستان های تحول اعتراضات فراوانی به عملکرد انجمن نظارت و روسای اتاق های البرز، کرمانشاه، تبریز و ساری واصل شده و نامزدها ادعا دارند كه روسای این اتاق ها در ثبت نام و تعیین صلاحیت ها دخالت کرده و افرادی را از ثبت نام محروم کرده اند، امید است كه انجمن نظارت با حوصله و دقت به اعتراضات رسیدگی و احقاق حق کند و برای نظارت بر انتخابات این اتاق ها نماینده ویژه ارسال کند. 

جالب است با وجود مصوبه انجمن نظارت مبنی قراردادن لیست و آدرس واجدین شرایط رأی دادن بر روی سایت اتاق، روسای اتاق های فوق امتناع کرده و در مقابل بخشنامه های انجمن نظارت مقاومت می کنند.
این روزها مصاحبه هایی از اقتصاد خوانده ها و مدیران بعضی از بنگاه ها درباره اتاق بازرگانی منتشر می شود که مایه تاسف است زیرا اغلب به علت ناآگاهی و عدم شناخت قانون اتاق و وظایف آن، ادعاهایی درباره عملکرد اتاق مطرح می کنند که حاکی از مناسب نبودن اطلاع رسانی اتاق به اعضا و جامعه است به طور مثال اتاق را حامی واردات یا محل توزیع رانت و لابی کردن با وزراء معرفی می کنند که تهمتی بیش نیست. 

مصاحبه آقای دانشمند با رجاء نیوز باعث حیرت و تعجبم شد، ایشان از نقاط قوت اتاق به عنوان نقطه ضعف نام برده و مدعی شده که درب اتاق به روی فعالان بخش خصوصی بسته است و تشکل ها چرخ زاپاس اتاق بوده و اتاق به تشکل ها اهمیت نمی دهد !!!! ایشان مدعی شده كه جلسات صبحانه کاری در انحصار دوستان رئیس اتاق است. 

کسی که دو دوره عضو هیئت رئیسه بوده (دوران خاموشی و نهاوندیان) و در این دوره نیز ٤ نفر از هییت رییسه اتاق تهران و ریاست اتاق ایران را ونواب رئیس از جریان فعالان توسعه برده که ایشان نقش سخنگویی آن را به عهده داشته به جای پاسخگویی به اعضاء فرافكنی می كند و اتهام می زند و نقش خود را در وضعیت فعلی اتاق نادیده می گیرد !! اقلا یک جو انصاف مگر رأی آوردن در اتاق بازرگانی چقدر ارزش دارد؟ كه حاضریم اتاق وبخش خصوصی را ضایع كنیم!!!!! 

موضوع مهمی که در هیئت رئیسه مورد بحث قرار گرفت محل برگزاری انتخابات اتاق تهران بود که مطرح شد انتخابات در مصلی یا اتاق ایران برگزار گردد و نمایشگاه بین المللی منتفی شود، ضمنا خبرهایی از علاقمندی نهادهای امنیتی و نظارتی در انتخابات اتاق بازرگانی به گوش می رسد که باعث نگرانی نامزدها شده، اگر پالایش نامزدها بر مبنای نگرش سیاسی صورت نگیرد و تیغ نظارت شامل افراد دارای سوء سابقه مالی و اخلاقی، دارندگان معوقات بانكی و مالیاتی و رانت خواران باشد قطعا به ارتقاء جایگاه اتاق و بخش خصوصی کمک می كند ولی اگر مسائل فکری و عقیدتی مد نظر قرار گیرد مشکل ساز خواهد شد. 

یکشنبه به اتفاق دكتر عدالتیان صبحانه را با هیئت مدیره یکی از تشکل های بزرگ نفتی خوردم و درباره حضور فعال در انتخابات همفکری و رایزنی کردیم، سپس در نشست رونمایی از منشور تحول با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه شركت كردم و به اتفاق آقایان مهرعلیزاده، عدالتیان، نورایی، اکبریان و عارف دیدگاه های خود را درباره منشور و اهمیت انتخابات این دوره بیان نمودیم. استقبال خوب بود و قرار است در هفته های آینده نیز این نشست با حضور سایر نامزدهای تحول تکرار گردد.
آقای بهزادیان سوگوار مرگ برادر است و لذا از دیروز در مشهد به سر می برد، از خدای منان برای مرحوم غفران و برای ایشان صبر آرزو دارم.

عصر با تعدادی از بانوان کارآفرین کشور نشست فوق العاده ای داشتم که برایم جالب و آموزنده بود آشنایی با این کارآفرینان و هنرمندان واقعی و بی ادعا مایه مباهات و غرور می باشد امید است با حل مشکل تحریم ها شاهد درخشش این عزیزان در عرصه هنر و اقتصاد بین الملل باشیم.

ادعای رسایی مبنی بر كمك پنج میلیارد تومانی بابك زنجانی به ستاد روحانی مخالفین دولت را به وجد آورده ولی كذب این ادعا نیز مانند سایر ادعاها بر ملا خواهد شد و روسیاهی به جا خواهد ماند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.