| کد خبر: 41661 |

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ پیاده نشدن مسافران از هواپیما، امنیت پرواز را به خطر می اندازد / اولین متضرر تاخیر، شرکت ها هستند

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: رفتارهایی مثل پیاده نشدن از هواپیما که اخیرا مسافران در اعتراض به تاخیر پروازها انجام می دهند، امنیت و ایمنی پروازها را به خطر می اندازد.

مقصود اسعدی سامانی، در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با شرکت‌های هواپیمایی تمام تلاش خود را برای کاهش تاخیر‌ها انجام می‌دهند تا پرواز‌ها در زمان مقرر انجام شود، گفت: اولین متضرر در هنگام تاخیر، شرکت های هواپیمایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه تاخیر پروازها، دلایل متعددی دارد گفت: برخی تاخیرها به دلیل شرایط نامناسب جوی و یا مشکلات فرودگاهی است که عمدتا این تاخیرها اجتناب ناپذیرند و ارتباطی به شرکت های هواپیمایی نداشته و برون سازمانی هستند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: بر اساس مقررات و استانداردهای بین المللی، زمانی که وضعیت هوای مسیر یا مقصد نامساعد است شرکت های هواپیمایی، مجاز به انجام پرواز نیستند.

وی یادآور شد: اما برخی از تاخیرها درون سازمانی و به خاطر نقص فنی و تامین قطعات است.

اسعدی سامانی، ایمنی پرواز را اولویت شرکت های هواپیمایی دانست و افزود: شرکت‌های هواپیمایی موظف به رعایت ایمنی پرواز و حفظ جان مسافر هستند، بر این اساس ممکن است در مواقعی به دلیل نقص فنی شاهد تاخیر در پرواز‌ها باشیم لذا از مسافران تقاضا می‌کنیم در صورت بروز تاخیر شرکت‌ها را همراهی کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به پیاده نشدن مسافران از هواپیما در اعتراض به تاخیر پروازها اشاره کرد و گفت: این نوع رفتار، تاثیرات منفی داشته و ایمنی و امنیت پروازها را به خطر می اندازد.

اسعدی سامانی، افزود: تلاش شرکت های هواپیمایی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، بر این است که پروازها در زمان مقرر و بدون تاخیر انجام و رضایت مسافران جلب شود، تا از این طریق سودآوری بالاتری داشته باشند.

وی ادامه داد: هیچ بنگاه اقتصادی، راضی نیست که فعالیت اقتصادی اش به ضرر و زیان همراه باشد.

تدوین آیین نامه حقوق مسافر
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، به آیین نامه حقوق مسافر اشاره کرد و گفت: برای جبران خسارت مسافران، دستورالعمل های مشخص وجود دارد که دستورالعمل حقوق مسافر، با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری تدوین و در دستور جلسه شورای عالی هواپیمایی است و امیدورایم پس از بررسی های لازم، ابلاغ خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: در این دستورالعمل که منطبق با استانداردهای بین المللی است تکلیف مسافر و شرکت های هواپیمایی مشخص شده است.

اسعدی سامانی، به نزدیک شدن ایام پیک سفرها در نوروز اشاره کرد و گفت: حداکثر نرخی که شرکت های هواپیمایی می توانند بلیت ها را عرضه کنند مشخص و بر اساس آن به چارترکنندگان واگذار می کنند، اگر در این زمینه تخلفی صورت گیرد و بلیت ها بالاتر از قیمت مشخص به فروش برسد، این تخلف از سوی آژانس های مسافرتی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: از انجمن صنفی آژانس های مسافرتی انتظار داریم با این موارد برخورد جدی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 0 0

    اقای سامانی وقتی مسئولین نسبت به تخلفات شرکت خاطی عکس العملی نشان نمیدهند بیچاره مسافر که از کار وزندگی افتاده برای سلامتی مالک شرکت حتما گوسفند و گاو هم قربانی می نه تا اقا تش یف ببرند و هتل داریوش و دلفیناریم کیش و بخرند و مفتخر باشند با یک تلفن فلان مسئول را در سازمان هواپیمایی کشوری عوض کردم

  • هوشنگ 0 0

    مسفرین محترم لطفا جهت ادمه تخلفات شرکتهای خاطی ضمن خونسردی کامل نسبت به ترک هواپیما در اسرع وقت و بدون فوت زمان اقدام و مراقب باشید که چیزی از وسایل شما در هواپیما جانمانده باشد. به امید دیدار مجدد شما در پروازهای اتی ملکی ایر لاینز😉😳😨 😟

  • اکبر مقامی 0 0

    من مرده اون کمال خونسردی شما هستم در زمتنی که هوکپیما مثلا چهار ساعت تاخیر کرده از اصفهان تشریف بیارد تهران حالا من و شما و یک طیاره مسافر عصبانی! خلاصه چه شود.