| کد خبر: 38636 |

۴۶ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی زنجان تردد کرده اند

تین نیوز | معاون سازمان حمل ونقل و پایانه های استان زنجان گفت: طی نه ماهه سالجاری 46 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد تردد ها افزایش داشته است.
 
محمد رضا آقاخانی افزود: طی این بازه زمانی 79 درصد از تردد ها را وسایط نقلیه سبک و 21 درصد را وسایط نقلیه سنگین به خود اختصاص داده اند.
 
وی متوسط تردد روزانه در محورهای مواصلاتی استان زنجان طی نه ماهه سالجاری را 171 هزار خودرو عنوان کرد.
 
آقاخانی گفت: طی نه ماهه سالجاری آزاد راه زنجان به قزوین، زنجان به تبریز و زنجان به ابهر بیشترین ترددها را داشته اند.
 
وی در ادامه به بحث تخلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان طی نه ماهه سالجاری اشاره کردو گفت: در این میان سرعت غیر مجاز 11 درصد ، فاصله غیر مجاز 14 درصد بیشترین تخلفات در این مدت بوده و آزاد راه زنجان به قزوین، زنجان به تبریزبیشترین تخلفات در این مورد را داشته اند.
 
معاون سازمان حمل و نقل پایانه های استان زنجان به توسعه دوربین های سرعت سنج در محورهای مواصلاتی استان زنجان اشاره کردو یاد آورشد: در استان زنجان 14 دوربین سرعت سنج ثابت آن لاین وجود دارد که در برنامه سال آتی ده دوربین آف لاین به تعداد دوربین ها افزوده می شود که به آن لاین تبدیل خواهند شد.
 
آقاخانی گفت: با توجه به اینکه دوربین های سرعت سنج تخلفات راآنلاین  ثبت می کنند این امر باعث شده که رانندگان آستانه دقت خود را در رانندگی را افزایش دهند و هیچ گونه مورد اعتراض به میزان تخلفات از سوی رانندگان نباشد.
 
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۶ دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان زنجان نصب بود تصریح کرد: در حال حاضر تعداد این دستگاههای تردد شمار در سالجاری به ۵۰ دستگاه رسیده است.
 
معاون سازمان حمل و نقل و پایانه های استان زنجان به بحث فرهنگسازی و آموزش همگانی و ترافیک اشاره کردو گفت: در این راستا این سازمان در این بحث برنامه های خوبی را نه ماهه سالجاری اجرا کرده است.
 
آقاخانی گفت: باید از ظرفیت رسانه های استان برای فرهنگ سازی درست رانندگی کردن رانندگان استفاده شود و بر ارتقای بیشتر فرهنگ رانندگی کردن بیشتر مانور دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.