| کد خبر: 32817 |

تصویب تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری / ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون

تین نیوز | نماینده مردم مینو دشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس در تشریح سفر رئیس جمهور به استان گلستان گفت: تصویب تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری، ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون، تکمیل بزرگراه گرگان – مشهد – مینو دشت و اقداماتی نظیر آن بخشی از تلاش‌های دولت برای تمهید مقدمات توسعه اقتصاد و صنعت گردشگری استان است.
 
عبدالکریم رجبی درباره دستاوردهای سفر رئیس جمهور در هفته گذشته به استان گلستان گفت: حضور رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گلستان باعث شد دولتمردان از نزدیک با مسائل و نیازهای مردم این استان آشنا بشوند.
 
نماینده مردم مینو دشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افتتاح راه آهن گرگان – اینچه برون به کشورهای ترکمنستان و قزاقستان از مهمترین  دستاوردهای سفر دولت یازدهم به استان گلستان بود که زمینه تسهیل در تبادلات کالا، صادرات و واردات را با کشورهای آسیای میانه، شرق آسیا و اروپا را فراهم می کند.
 
وی افزود: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گلستان تبدیل منطقه اینچه برون به منطقه آزاد اقتصادی است که با استقبال مسئولان اقتصادی کشورهای ترکمنستان و قزاقستان روبرو شد البته لایحه آن باید به تصویب مجلس برسد.
 
رجبی ادامه داد: مصوبه دیگر دولت در زمینه تکمیل کریدور شرق به غرب کشور است که با محور راه آهن گرگان – بجنورد – مشهد کامل و از شهرستان کلاله نیز عبور خواهد کرد در این سفر مقرر شد عملیات اجرایی این پروژه با تامین منابع از محل فاینانس به زودی آغاز شود.
 
وی گفت: تکمیل بزرگراه گرگان – مشهد – مینو دشت و همچنین تصمیم برای عبور جاده جنگلی از شمال جنگل گلستان از دیگر مصوباتی بود که در سفر هیئت دولت به استان گلستان تصویب شد.
 
این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: دولت برای انجام و تکمیل پروژه های عمرانی در استان گلستان بیش از 550 میلیارد تومان در نظر گرفته است همچنین مقرر شد که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جزیره آشوراده به منطقه توریستی تبدیل شود.
 
نماینده مردم مینو دشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس  ادامه داد:تصویب تبدیل آشوراده به مرکز گردشگری، ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون، آغاز بهره‌برداری از خط آهن بین‌المللی و اقداماتی نظیر آن بخشی از تلاش‌های دولت برای تمهید مقدمات توسعه صنعت گردشگری استان است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.