| کد خبر: 30537 |

معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ مجوز ساخت پروژه حرم تا حرم؛ چند کیلومتر؟

تین نیوز | معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت گفت: مجوز صادر شده برای ساخت و اجرای پروژه حرم تا حرم تنها 350 کیلومتر است.

حسن احمدی نوری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به ماهیت کلی پروژه هزار کیلومتری حرم تا حرم و مباحث مطرح شده و ساخت کل این پروژه آزادراهی به طول 1000 کیلومتر اظهار کرد: پروژه های عمرانی طبق ماده 215 برنامه پنجم توسعه یا 32 سابق برای اخذ مجوز و ردیف مشارکت باید از سازمان مدیریت مجوز اخذ کنند و در همین زمینه، برای پروژه حرم تا حرم  350 کیلومتر مجوز ساخت صادر شده است.

وی افزود: پروژه حرم تا حرم شامل سه قطعه است و قطعه یک آن آزادراه قم- گرمسار به طول 152 کیلومتر، قطعه دوم مسیر گرمسار-سمنان به طول 120 کیلومتر و قطعه سوم نیز مسیر نیشابور- مشهد به طول 80 کیلومتر است.

معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: ماموریت شرکت در وحله اول تکمیل 350 کیلومتر آزادراه تعریف شده به عنوان حرم تا حرم است. همچنین باقی مسیر حد فاصل قم تا مشهد (حدود550 کیلومتر) باید ابتدا مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد تا در صورت امکان ساخت، بزرگراه یا آزادراه شدن آن مشخص شود.

گفتنی است مدیرعامل شرکت ساخت در دولت دهم بارها در رسانه های مختلف تصریح کرده بود: آزادراه حرم تا حرم به طول 1000 کیلومتر به عنوان بزرگ ترین پروژه تاریخ کشور نامیده شده است و استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و دو کلان‌شهر مذهبی مشهد و قم، نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند. 

در طول مسیر ۱۰۰۰ کیلومتری آزادراه حرم تا حرم، سبزوار یکی از شهرهای اصلی مسیر بوده که در محدوده‌ی حریم شهری از یک ورودی و خروجی مناسب برخوردار است و قرار است آزادراه حرم تا حرم از زمین‌های حد فاصل شهر سبزوار تا شهرک توحید عبور کند و پارک شهدای گمنام، فرهنگسرای بزرگ امام رضا(ع) دو جاذبه مهم گردشگری شهر سبزوار در مجاورت این آزادراه قرار می‌گیرند.
 
این آزاد‌راه یکی از ۴۲ طرح مهر ماندگار شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است که از محل اعتبارات طرح مهر ماندگار اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کا رشناس 0 0

    این آزاد‌راه یکی از ۴۲ طرح مهر ماندگار شرکت ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است که از محل اعتبارات طرح مهر ماندگار اجرا می‌شود؟؟؟؟!!!!! اعتبارات مهر ماندگار به طرحهائی تعلق می گرفت که تا پایان سال مالی سال گذشته امکان اتمام ان مقدور بود چطور می شود که این اعتبارات به طرحی که اتمامش در ان سال میسر نبوده تعلق گرفته است. یا در اجرای پروژه اهمال کاری انجام شده یا در جهت اخذ این اعتبار گزارش غلط به دولت داده شده تا امکان جذب این اعتبار میسر گردد