| کد خبر: 19855 |

◄ پروژه حرم تا حرم و ماجرای نامه به مقام معظم رهبری: قم - گرمسار یا قم - مشهد؟ + متن نامه

تین نیوز | مجری پروژه حرم تا حرم با توجه به نامه اخیر دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران به مقام معظم رهبری گفت: قرارگاه خاتم، راه اصلی میان قم - گرمسار را به عرض راه یک باند تعریض و سه باند دیگر در کنار آن ساخت و قرار بر احداث آزادراهی حد فاصل گرمسار تا مشهد نیست.

به گزارش تین نیوز، آزادراه حرم تا حرم به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ کشور به طول 1000 کیلومتر بوده و استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و دو کلان‌شهر مذهبی مشهد و قم، نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

اما بعد از ارسال نامه دبیر انجمن شرکت های راهسازی، حنفی، مجری پروژه حرم تا حرم طی دیدار حضوری به علی آزاد، دبیر انجمن گفته است: در نامه ارسالی شما به مقام معظم رهبری، برداشت درستی از این آزادراه صورت نگرفته است.

حنفی با اشاره به تعریف پروژه "حرم تا حرم" بیان کرد: قرارگاه خاتم با تعریض راه اصلی قم-گرمسار به عرض یک باند و ساخت سه باند دیگر در کنار آن و با توجه به عبور از باتلاق و کویر و عدم دسترسی به ورودی و خروجی آزادراه نامگذاری شد. همچنین قرار نیست به هیچ وجه آزادراهی از گرمسار به مشهد ساخته شود.

علی آزاد، دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران نیز در پاسخ به حنفی با بیان اینکه" آیا در روز کلنگ زنی پروژه حرم تا حرم، هرچه لودر و کامیون موجود در تهران را برای مانور در آن روز موعود جمع نکردند؟" تصریح کرد: در آن روز آقایان احمدی نژاد، رئیس جمهوری وقت، حمید بهبهانی، وزیر راه و ترابری وقت و رستم قاسمی، رئیس وقت قرارگاه خاتم الانبیا و ده ها معاون و مدیرکل دولتی و نمایندگان مجلس برای کلنگ زنی و نامگذاری آزادراه قم- گرمسار حاضر شده بودند.
وی افزود: تبدیل راه اصلی به آزادراه بر اساس مشخصات هندسی مناسب، کار نامطلوبی است.

متن نامه را در زیر بخوانید:


خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فراز 0 0

    ینی چی؟!! پس گرمسار تا مشهد چی میشه؟! اینم خوردن و رفتن؟!!!

  • بازرگان 0 0

    باید از اعتراضات بجا و مودبانه آقای آزاد و پیگیری قاطع موضع ایشان در راستای منافع ملی تشکر نمود. قطعا اگر به اخبار هنگام کلنگ زنی طرح توجه شود قرار بود که آزادراه از قم تا مشهد ساخته شود و لذا نام آن را حرم تا حرم گذاشتند و حتی در بخشهای مختلف مسیر عملیات اجرایی صوری آغاز شد و به عنوان قراداد نخست در محدوده قم - گرمسار اقدام شد و به قرارگاه واگذار شد و در همین قرارداد هم مطالعه بقیه مسیر از قرارگاه خواسته شده است و لذا احداثبقیه مسیر منتفی نبوده و هنوز هم منتفی نشده است. ضمنا در قرارداد منعقده در مورد تبدیل راه موجود به آزادراه صرفا تعریض خواسته نشده بلکه اصلاح راه موجود برای انطباق با مشخصات آزادراهی هم در تعهدات پیمانکار است

  • افندی زاده 0 0

    من تا به حال مسیر بزرگراه تهران مشهد رو نرفته م ولی به نظرم به جای اینکه این مسیر از بزرگراه به آزادراه تبدیل بشه بهتره در جای دیگه ۲ کلانشهر رو با بزرگراه به هم وصل کنیم. چون بزرگراه با آزادراه فرق چندانی نداره ولی جادۀ معمولی با بزرگراه خیلی تفاوت داره. به جای تبدیل بزرگراه گرمسار مشهد به آزادراه، می تونیم: بزرگراه اصفهان مشهد، اصفهان اهواز، اصفهان بوشهر، اصفهان اراک، تبریز همدان، تبریز ارض روم(ترکیه)، تبریز وان(ترکیه)، تبریز اردبیل آستارا، تبریز اربیل(عراق)، تبریز سلیمانیه(عراق)، تبریز رشت، تبریز باکو، تبریز ایروان(ارمنستان)، مشهد کرمان، مشهد یزد، مشهد چابهار، مشهد گرگان، مشهد هرات کابل، مشهد عشق آباد، مشهد مرو، شیراز اهواز، شیراز بندرعباس، شیراز عسلویه، شیراز بوشهر … یک یا چند تاشون رو بسازیم.