| کد خبر: 28201 |

معاون ساخت آزادراه ها به تین نیوز خبر داد:

◄ مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی در ساخت یک آزاد راه / نرخ عوارضی ها باید واقعی شود

تین نیوز | معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی در ساخت کنار گذر جنوبی تهران خبر داد.

حسن احمدی نوری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های آزادراهی اظهار داشت: طی دو ماه اخیر شرکت پیمانکاری تهران گسترش آمادگی خود برای سرمایه گذاری در ساخت کنارگذر جنوبی تهران و مشارکت 70 درصدی در این طرح را اعلام کرد و طبق قرارداد قرار است به زودی عملیات عمرانی آن شروع شود.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات ساخت 1500 کیلومتر آزادراه نهایی شده است و از طریق فراخوان از سوی شرکت ساخت برای دعوت به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری اعلام خواهد شد.

معاون ساخت آزادراه ها با بیان اینکه" در حال حاضر 674 کیلومتر آزادراه در حال ساخت در کشور وجود دارد" گفت: شرکت ساخت، حدود 400 کیلومتر آزادراه دیگر با مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته است.

احمدی نوری در ادامه از بررسی و مطالعات آزادراه "پردیس-هراز" و ادامه پروژه"حرم تا حرم" خبر داد و گفت: در همین رابطه سرمایه گذاران خارجی نیز برای مشارکت در طرح های آزادراهی استقبال کرده اند و طی مکاتبات فی مابین، درخواست دریافت اطلاعات از پروژه داشته اند.

واقعی سازی نرخ عوارضی آزادراه ها

وی با اشاره به چگونگی جلب نظر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آزادراه ها تصریح کرد: ابتدا باید نرخ عوارضی آزادراه واقعی شده و در مرحله بعد مقدار عوارضی توسط بخش خصوصی سرمایه گذار تعیین شود. تا سود حاصل از عوارضی برای سرمایه گذار نسبت به میزان مشارکت آن رضایت بخش باشد.

معاون شرکت ساخت در پایان خاطرنشان کرد: در این میان رسانه وظیفه مهمی مبنی بر فرهنگ سازی برای مردم در خصوص واقعی شدن قیمت عوارضی ها و در برابر آن کاهش زمان سفر،هزینه های جانبی خودرو و صرفه جویی در مصرف سوخت بر عهده دارند.

در همین رابطه گفتنی است مدیرعامل شرکت آبادراهان پارس در میزگرد 28 مهر که با حضور اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد، با صراحت اذعان کرد: بخش خصوصی طی یک سال گذشته برای ساخت آزادراه هیچگونه قرار دادی با دولت نداشته است، زیرا حاضر نیست بدون تضمین بانکی با دولت بی پول مشارکت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.