| کد خبر: 261178 |

◄ یازده اصل لازم برای اجرای پروژه های زیربنایی و حمل و نقلی

در تهیه و اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی به خصوص پروژه های حمل و نقلی، اصول و موازین چندگانه ای وجود دارند که رعایت آنها لازم است.

تین نیوز

در تهیه و اجرای طرح ها و پروژه های زیربنایی به خصوص پروژه های حمل و نقلی، اصول و موازین چندگانه ای وجود دارند که رعایت آنها لازم است.

به گزارش تین نیوز، محمد اسماعیل علیخانی این اصول و موازین را به شرح زیر برشمرد:

۱- مدت بهینه

۲- هزینه مصوب

۳- کیفیت و دوام

۴- همسویی پروژه با چرخه مثبت توسعه پایدار ( احتراز از ورود به مناطق حفاظت شده و…)

۵- وفادار ماندن طرح یا پروژه به مفروضات اساسی مطالعات توجیهی به خصوص هزینه در تمام مدت طی چرخه تهیه و اجرا

۶- حائز تقدم اجرایی بودن طرح یا پروژه در ماستر پلان توسعه زیر بخش وضرورت اجرا ( گلوگاه یا قطعه مفقوده )

تذکر: تصویب مطالعات توجه واحدهای مربوط

۷- ارجاع کار با رعایت رقابت و رقابت پذیری - فراخوان ، مناقصه

۸- ارجاع کار به شرکت ها و موسسات ذیصلاح ( دارای رتبه بندی  و ظرفیت لازم به گواهی امور پیمانکاران و مشاوران )

۹-  انجام مهندسی ارزش قبل یا حتی ضمن اجرا به ضرورت در صورت وجود امکان تقلیل هزینه ها والبته با حفظ وظایف اجزای طرح و یا ارتقای آن .

۱۰- کنترل پروژه به خصوص کیفیت، دوام و مدت اجرا ضمن اجرا و در کنار آن پایش امور برای جلوگیری از انحراف از مفروضات اساسی مطالعات توجیهی ، هزینه و ظرفیت

۱۱-در پروژه های سرمایه گذاری علاوه بر رعایت بسیاری موازین پیش گفته رعایت موازین PPP در موارد مشارکت دولت مانند موارد زیر نیز لازم است:

الف: یا تضمین تقاضا 

ب. : یاتضمین تعرفه

پ: و یا پرداخت بخشی از هزینه ها مانند تصرف اراضی میسر در آزادراه ها و یا پرداخت هزینه اجرای یکی از بخش های پایانی کار( مانند آسفالت و یا روسازی در آزادراه ها  یا روسازی و برقی کردن در راه آهن ها و یا نازک کاری ( امور پس از اسکلت )در کارهای ساختمانی از طرف دولت

و همچنین بسیاری موارد مانند: اجرای طرح ها و پروژه ها به روش طرح و ساخت کلید در دست و بسیاری انواع  و مطالب دیگر.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    با سلام - فرمايشات استاد معظم كاملا صحيح و از سر دلسوزي است ولي به قدري موجز گفته اند كه غالبا فقط شاگردان ايشان متوجه منظور ايشان مي شوند كه در پس هر كلمه چه نكات و مثالهايي را دارند. خواهشمندم استاد اين گفتار كوتاه را با تفصيل ارائه نمايند تا قابليت عرضه به تصميم گيران را داشته باشد.

  • ساسان 0 0

    یه بند یادتون رفت ، اونم اینه که شغل رانندگی مهمترین شغل هر کشوره و باید از بهترین مزایای شغلی بهره مند باشه که البته درست عکس این قضیه در ایران هست