| کد خبر: 255485 |

ایجاد درآمد پایدار برای کشور با بهره برداری از کریدور شمال جنوب

363 پروژه جاده ای و ریلی در حال احداث است .

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم ترین اولویت توسعه شبکه حمل ونقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز به حساب می آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزه های طرح های شرکت در استان ها اظهار کرد: با توجه به اهمیت بهره مندی از مزایای کریدور شمال- جنوب کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت های سرزمینی، اولویت بندی و پیگیری پروژه ها، تعامل با مسئولان استانی و مدیریت چالش ها از سوی مدیران در حوزه های شرکت ساخت وتوسعه توصیه می شود.

خادمی با تاکید بر مهندسی اصولی در حوزه اعتبارات و طرح ها اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۲ طرح در بخش بزرگراهی، ۳۶ طرح در حوزه ریلی و ۲۳ طرح در بخش آزادراهی در قالب ۳۶۳ پروژه در کشور در حال احداث است.

وی با اشاره به ۱۳۷۰ قرارداد اجرایی در شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: ارزش این قراردادها ۶۶ هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود و تحقق اهداف کمی مستلزم اولویت بندی و برنامه ریزی اصولی پروژه ها و تلاش برای تامین اعتبار لازم از منابع مختلف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سال جاری را عملکردی شاخص و یک رکورد اعلام کرد و افزود: متوسط طول بهره برداری سالانه از آزادراه های کشور ۸۸ کیلومتر است و در صورت افتتاح این میزان آزادراه رشد ۲.۵ برابری در این حوزه به ثبت می رسد.

خادمی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم ترین اولویت توسعه شبکه حمل ونقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز به حساب می آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفی ساخت راه ها تاکید کرد: با در نظر گرفتن هزینه های بالای ساخت پروژه های راهسازی کشور توصیه می شود به منظور افزایش عمر متوسط جاده ها آزمایش گرهای توانمند، ناظران پروژه با تجربه و متخصص و روسای کارگاه های کارآمد برای پروژه ها انتخاب شود. همچنین برگزاری دوره های آموزشی نیز در راس برنامه های حوزه ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از مدیران حوزه های طرح های شرکت ساخت در استان ها گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزه ها در هر استان تعامل قوی و سازنده با مسئولان استانی است تا با ارایه مستندات از چرایی اهمیت تکمیل پروژه ها، گزارش میزان پیشرفت طرح ها و لزوم تخصیص اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل پروژه ها انجام شود.

در این جلسه شاپور پولادی، معاون توسعه مدیریت و منابع عملکرد شرکت ساخت در حوزه ارزیابی ها، هزینه های دادرسی، پرونده های حقوقی و ... را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری صمیمانه کارشناسان حقوقی در استان ها موجب شده است بیش از ۹۰ درصد ارزیابی ها بدون ارجاع به تهران در داخل استان ها پیگیری شود و مدیران حوزه ها در جریان کل فرآیند مسیر پرونده های حقوقی قرار دارند و این موضوع بسیاری از مشکلات را حل کرده و روند اجرای کارها را تسریع بخشیده است.

افتتاح ۴۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان دولت

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در این نشست محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه ها نیز سال سال ۱۴۰۲ را سال شکوفایی آزادراه های کشور اعلام کرد و اظهار کرد: در سال جاری با بهره برداری از ۲۹۳ کیلومتر مسیر آزادراهی در پنج استان کشور رکورد سال های قبل شکسته می شود.

ملازینل ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان دولت در سال ۱۴۰۴ بیش از ۴۰۰ کیلومتر به طول شبکه آزادراهی کشور در استان های مختلف افزوده خواهد شد که به طور قطع با همکاری حوزه ها راه رسیدن به این برنامه ریزی هموارتر می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.