| کد خبر: 255410 |

قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی رسد

حتی اگر طرف عراقی به وعده هایش در خصوص خط ریلی شلمچه - بصره عمل کند، ساخت این پروژه حداقل ۱۸ ماه زمان می برد؛ بنابراین قطار مستقیم کربلاء به اربعین امسال نمی رسد.

تین نیوز

به گفته مدیر روابط عمومی راه آهن، با این فرض که طرف عراقی به وعده هایش در خصوص خط ریلی شلمچه - بصره عمل کند، ساخت این پروژه حداقل ۱۸ ماه زمان می برد؛ بنابراین قطعا قطار مستقیم کربلاء به اربعین امسال نمی رسد.

به گزارش تین نیوز، جلال مختاری در گفت وگو با ایسنا درباره راه آهن مستقیم تهران - کربلاء اظهار کرد: اگر همه چیز به درستی در ایران و عراق پیش برود، با این فرض که طرف عراقی به وعده هایش عمل کند، ساخت این پروژه حداقل ۱۸ ماه زمان می برد؛ بنابراین قطعا قطار مستقیم کربلا به اربعین امسال نمی رسد.

قطار مستقیم تهران-کربلا به اربعین امسال می‌رسد؟

وی ادامه داد: البته قطار ترکیبی از تهران به کربلاء از سال گذشته هم وجود داشته؛ به این ترتیب که مسافران با قطار تا شلمچه می روند و از آنجا یک مسیر ۳۰  کیلومتری را با اتوبوس تا بصره رفته و از بصره هم با قطار به کربلاء می روند؛ اما اگر بنا باشد قطار مستقیم به کربلا ساخته شود، کمتر از ۱۸ ماه شدنی نیست.

مدیر روابط عمومی راه آهن درباره چگونگی ساخت این پروژه راه آهن شلمچه به بصره توضیح داد: این پروژه ۳۰ کیلومتر روی زمین پیش می رود بعد به یک پل روی اروندرود یا شط العرب می رسد که به لحاظ فنی پیچیدگی هایی دارد.  هزینه مین روبی زمین با ایران است و پل را هم قرار است ایران بسازد؛ اما هزینه ساخت مسیر با عراق خواهد بود و اعلام کرده که ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هم برای این پروژه هزینه کند.

مختاری در پاسخ به اینکه قرار بود تا پایان ماه رمضان وضعیت تحویل زمین ها به ایران برای مین روبی انجام شود و این موضوع به کجا رسیده، بیان کرد: اینکه چه اتفاق جدیدی می افتد، هنوز مشخص نیست. هفته پیش وزیر راه به همراه مدیرعامل راه آهن به سوریه رفته بودند و بعد هم سفر استانی آقای وزیر و مدیرعامل راه آهن به خوزستان بود و فرصتی در این زمینه فراهم نشد. اما احتمالا در هفته های آینده هماهنگی هایی با طرف عراقی صورت می گیرد که در اولین فرصت این کار انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.