| کد خبر: 255307 |

چت بات ها چگونه آینده صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی را تغییر می دهند؟

چت بات یک برنامه کامپیوتری است که می تواند مانند انسان ها با انسان ها مکالمه کند.

تین نیوز

چت بات یک برنامه کامپیوتری است که می تواند مانند انسان ها با انسان ها مکالمه کند. در واقع چت بات با استفاده از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مکالمه ای شبیه به انسان با کاربر را شبیه سازی می کند. یک چت بات برای درک زبان انسان به پردازش زبان طبیعی متکی است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از طرف دیگر به ارائه پاسخ های هوشمندانه به کاربر کمک می کند.

چت ربات های هوش مصنوعی محاوره ای می توانند کاربردهای ذیل را در صنعت هوانوردی و حمل و نقل هوایی داشته باشند :

 - دستیار مجازی مسافر و مدیریت سفر: از چت بات ها می توان برای بهبود تجربه مسافران، شخصی سازی تقاضاها، رزرو پرواز و فرآیندهای پذیرش چک این و بوردینگ ریموت و مدیریت مراحل سفر از مرحله خرید تا بهبود پیمایش در فرودگاه ها استفاده کرد. در فرودگاه این چت بات ها می توانند راهنمای مسافران جهت دریافت خدمات و تسهیلات فرودگاهی و تابلوهای راهنمای شخصی هر مسافر باشند. از ظرفیت و قیمت پارکینگ خودروها در فرودگاه، رستوران ها و مراکز خرید و ... اطلاع حاصل نمایند.

- مدیریت عملیات: سیستم های مجهز به هوش مصنوعی با استفاده از چت بات ها می توانند به خلبانان ، کنترل کننده های ترافیک هوایی و دیسپچرها در تصمیم گیری های عملیاتی و بالابردن سطح آگاهی های موقعیتی کمک کنند. از هوش مصنوعی و چت بات ها می توان برای بهینه سازی مسیرهای پرواز و کاهش مصرف سوخت استفاده کرد که منجر به صرفه جویی در هزینه برای شرکت های هواپیمایی می شود. دریافت اطلاعات دقیق آب و هوایی نیز از جمله کاربردهای این چت بات های هوشمند محاوره ای می تواند باشد.

- مدیریت ارتباط با مسافران: ربات های چت می توانند به روزرسانی های لحظه ای و اطلاعات بلادرنگ در مورد وضعیت پرواز، تأخیرها و تغییرات گیت را به مسافران اطلاع رسانی نمایند. پردازش زبان طبیعی (NLP) به چت بات ها اجازه می دهد تا زبان انسان را درک و تفسیر کنند و فرآیند ارتباط با مسافران را برای شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها بهبود خواهد بخشید و دید ۳۶۰ درجه ای از مسافران به شرکت های هواپیمایی و فرودگاه ها می دهد. چت بات ها را می توان با پلتفرم های رسانه های اجتماعی ادغام کرد تا از مسافران پشتیبانی کند و صدای آنان بهتر و سریعتر شنیده شود و به شکایات مسافرین مثل چمدان و بارهای گم شده یا آسیب دیده موثرتر رسیدگی نمود. چت بات و هوش مصنوعی می تواند داده های مسافران را برای کاهش استرس سفرهای هوایی ، شخصی سازی پیشنهادات و بهبود تجربه کلی سفر تجزیه و تحلیل کند.

با استفاده از این چت ربات های محاوره ای مبتنی بر هوش مصنوعی می توان بار مراکز تماس فرودگاه ها مثل ۱۹۹ و شرکت های هواپیمایی مثل کال سنترها را بسیار کاهش داد.

- مدیریت تهدیدات امنیتی: سیستم های امنیتی مجهز به هوش مصنوعی و چت بات می توانند تهدیدات بالقوه را شناسایی کرده و اقدامات ایمنی را در فرودگاه ها افزایش دهند.

- مدیریت ناوگان هوایی: چت بات ها و هوش مصنوعی می توانند مشکلات تعمیر و نگهداری را پیش بینی کنند و تعمیرات را بهینه تر برنامه ریزی نمایند و زمان توقف هواپیماها را کاهش دهند و هزینه های مستقیم تعمیر و نگهداری هواپیماهای به ویژه با عمر بالا را به طور موثری کاهش دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی خلیل الله معمارزاده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.