| کد خبر: 253585 |

آغاز اعتصاب ها در فرودگاه های آلمان؛ حمل و نقل عمومی فلج می شود

اعتصاب های کارکنان فرودگاه های آلمان که از شب گذشته آغاز شده منجر به لغو صدها پرواز شده و به گفته اتحادیه ها این اعتصاب مقدمه ای برای اعتصاب های گسترده حمل و نقل عمومی در روزهای آینده است.

تین نیوز

​اعتصاب های کارکنان فرودگاه های آلمان که از شب گذشته آغاز شده منجر به لغو صدها پرواز شده و به گفته اتحادیه ها این اعتصاب مقدمه ای برای اعتصاب های گسترده حمل و نقل عمومی در روزهای آینده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مسافران در آلمان امروز (دوشنبه) باید برای تاخیرهای قابل توجه و کنسلی پروازها در چندین فرودگاه این کشور آماده باشند. اعتصابات هشداردهنده به مدت 24 ساعت در فرودگاه های هامبورگ، هانوفر و فرودگاه برلین-براندنبورگ پایتخت BER آغاز شده است. این خبر را سخنگوی اتحادیه وردی در مقابل خبرگزاری آلمان تایید کرد.

از کارمندان فرودگاه برمن نیز خواسته شد تا کار خود را کنار بگذارند. اعتصابات هشداردهنده احتمالاً بر مکان های دیگر تأثیر خواهد گذاشت. فرودگاه ها به مسافران توصیه می کنند که وضعیت پرواز را با شرکت هواپیمایی خود بررسی کنند.

دلیل این اعتصاب ها از یک سو، چانه زنی جمعی برای کارکنان بخش دولتی در سطح فدرال و محلی و مذاکرات محلی برای کارکنان در خدمات حمل و نقل زمینی و از سوی دیگر، چانه زنی جمعی سراسری برای کارکنان در امنیت هوانوردی است.

اتحادیه وردی خواهان 10.5 درصد دستمزد بیشتر، اما حداقل 500 یورو بیشتر در ماه، برای حدود 2.5 میلیون کارمند در خدمات عمومی فدرال و محلی در سراسر کشور است. طرف کارفرما تاکنون پنج درصد پول بیشتر را در دو مرحله و پرداخت یکباره 2500 یورو را پیشنهاد کرده است. دور سوم مذاکرات قرار است 27 تا 29 مارس در پوتسدام برگزار شود.

در اثر این اعتصاب ها تنها در فرودگاه BER حدود 200 پرواز لغو شد. بر اساس اطلاعات این فرودگاه حدود 27000 مسافر تحت تاثیر این اعتصاب ها دچار مشکل شدند. یک سخنگوی فرودگاه همچنین پیش بینی کرد که در اثر اعتصاب ها حدود یک سوم از حدود 200 فرود برنامه ریزی شده لغو خواهد شد.

اعتصاب هشداردهنده در فرودگاه هامبورگ نیز عصر دیروز آغاز شد. لارس استوبه، دبیر اتحادیه وردی به خبرگزاری آلمان گفت: اعتصاب به موقع آغاز شد. طبق اعلام فرودگاه، همه 123 پرواز اولیه برنامه ریزی شده و حداقل 50 فرود از 121 فرود اولیه برنامه ریزی شده برای امروز لغو شدند. این اتحادیه حدود 2000 کارمند را به اعتراض فراخوانده بود.

انتظار می رود این اعتصاب هشدار ده ها هزار مسافر هوایی را در اواسط تعطیلات بهاری در هامبورگ هدف قرار دهد. به دلیل اعتصابات، لغو پروازهای تمام روز و تاخیرهای قابل توجهی نیز برای مسافران پیش بینی می شود.

در هانوفر نیز کارمندان خدمات زمینی از ساعت 9 شب گذشته کار خود را متوقف کردند. اعتصاب هشدار دهنده پرسنل امنیت هوانوردی از نیمه شب آغاز شد و انتظار می رود دقیقاً 24 ساعت طول بکشد. لارس کالکبرنر، دبیر اتحادیه به خبرگزاری آلمان گفت: مشارکت بالا است، مردم انگیزه دارند. در ابتدا، 35 خروج و 34 ورود هوایی به هانوفر برنامه ریزی شده بود. وردی اعلام کرده بود که هیچ یک از پروازها قابل انجام نیست. به گفته اپراتور فرودگاه، حداقل پروازهای اضطراری و نجات باید در هانوفر امکان پذیر باشد.

اعتصابات هشداردهنده در فرودگاه ها تنها می تواند مقدمه ای برای توقف بیشتر کار در سایر بخش های بخش های حمل و نقل باشد. اتحادیه راه آهن و حمل و نقل EVG در حال حاضر در حال مذاکره با دویچه بان و 50 شرکت راه آهن دیگر در مورد قراردادهای جمعی بر سر دستمزدهای جدید است.

تا 23 مارس، این اتحادیه حداقل یک بار با هر یک از این شرکت ها ملاقات می کند. یکی از سخنگویان EVG در آخر هفته گفت که پس از آن یک ترازنامه تنظیم و اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد شد. نشریه بیلد آلمان قبلاً گزارش داده بود که EVG و وردی در حال برنامه ریزی یک اعتصاب هشدار دهنده مشترک برای 27 مارس هستند که طی آن بخش حمل و نقل فلج خواهد شد. نه تنها دویچه بان، بلکه حمل و نقل عمومی محلی، فرودگاه ها و شرکت بزرگراه فدرال نیز تحت تأثیر این اعتصاب قرار خواهند گرفت.

اتحادیه ها در آلمان در برگزاری این اعتصاب ها از حمایت شهروندان برخوردارند. نتایج نظر سنجی موسسه اینسا که از بین 1001 شهروند آلمانی واجد شرایط انجام شده نشان می دهد که 53 درصد شهروندان این اقدامات را قابل درک و 38 درصد درکی درباره آن ندارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.