| کد خبر: 252966 |

◄ چگونه ساخت فرودگاه های جدید به ورشکستگی آنها انجامید؟

شماری از کارشناسان هوانوردی می گویند حتی در صورت ساخت فرودگاه های جدید، این فرودگاه ها با کدام هواپیماها می توانند به فعالیت ادامه دهند؟

تین نیوز

شماری از کارشناسان هوانوردی می گویند حتی در صورت ساخت فرودگاه های جدید، این فرودگاه ها با کدام هواپیماها می توانند به فعالیت ادامه دهند؟

 معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی چندی پیش از آغاز تدوین طرح جامع حمل و نقل صنعت هوانوردی به منظور مشخص شدن هدف گذاری و دورنماها خبر داد. همزمان کارشناسانی که در مطالعه طرح جامع حمل و نقل هوایی همکاری می کنند عنوان کردند تا زمانی که تعداد ناوگان کشور به بیش از 400 فروند عملیاتی نرسد، ساخت فرودگاه جدید در کشور توجیهی ندارد.

به گزارش تین نیوز ، کارشناسان تاکید دارند گرچه تا کنون در کشور با هدف توسعه بیشتر، تعداد فرودگاه ها به شکل غیر ضروری افزایش یافته اند اما نتیجه آن چیزی جز تعداد زیادی فرودگاه کوچک و بزرگ ورشکسته و بدون پرواز نبوده است که می توان آنها به لانه های پرندگان تشبیه کرد.

بیشتر بخوانید:

کارشناسان همچنین معتقدند تا زمانی که بخش هوانوردی قادر به تامین ناوگان جدید و  خرید هواپیمای نو نباشد هر هزینه ای  برای توسعه فرودگاهی اشتباه است مگر بنا به ضرورت هایی مانند ایمنی فرودگاه ها.

برخی دیگر از کارشناسان هوانوردی نیز با تایید این دیدگاه تاکید دارند که بخش هوانوردی کشور باید به جای هزینه در ساخت فرودگاه های جدید در زمینه پروژه های امید بخشی همچون ساخت هواپیمای مسافربری 12 تا 70 نفره فعالیت کند.

به گفته آنان، لازم است  برای توسعه ایران طرح ها و استراتژی ها متناسب با شرایط کشور، مدنظر قرار گیرد و نمی توان از کشورهای همسایه الگو برداری کرد چرا که کشورهایی همچون ترکیه، عربستان، قطر و امارات شرایط خاص خود را دارند و کشور ما نمی تواند بی توجه به شرایط از روی دست آن ها کپی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.