| کد خبر: 252881 |

◄ شلوغی شب عید، کمبود وسیله نقلیه

می گویند از حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا ترافیک کم شود، آیا امکانات حمل و نقل عمومی به اندازه کافی هست؟!

تین نیوز

می گویند از حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا ترافیک کم شود، آیا امکانات حمل و نقل عمومی به اندازه کافی هست؟!

 اولین راهکار مسئولان مدیریت شهری برای کاهش ترافیک، توصیه به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

این توصیه در نگاه اول درست و کاربردی است اما زمانی که به بطن ماجرا وارد می شوید می بینید لازمه این کار، وجود وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی است که بتواند پاسخگوی ازدحام مسافران باشد. 

این مسئله وقتی پررنگ تر می شود که به شلوغی های شب عید می خورید. اگر بگوییم ازدحام مسافران در اسفند ماه دوبرابر می شود گزافه نگفته ایم. 

از همان ایستگاه اول باید با زور و زحمت سوار مترو شوید و در هر ایستگاه جمعیت جدیدی به واگن های پر از مسافر اضافه می شود تا جایی که مجال جابه جا شدن و تکان خوردن نیست و حتی ممکن است دست و پایتان را از دست و پای بغلدستی تان تشخیص ندهید. قطعا اگر قطار با فاصله زمانی کمتری می آمد این اتفاق به این شدت نمی افتاد. 

زمانی که می خواهید سوار تاکسی شوید با صف طویلی روبرو می شوید که از دیدن سر صف محرومید. باید حداقل نیم ساعت در صف بمانید تا به خودروی مورد نظرتان برسید. 

ناگفته نماند که برخی از مسافربرهای شخصی هم از این فرصت استفاده می کنند و برای جابجایی مسافران نرخ کرایه را بیشتر از نرخ مصوب می گیرند و اگر مسافران رضایت به کرایه بیشتر نداشته باشند، از سوارکردن آنان امتناع می کنند. 

شما می خواهید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا از بار ترافیکی بکاهید، اما زمان شما آنقدر به هدر می رود که ممکن است پشیمان شوید و از فردا با خودروی شخصی به محل کار بروید. 

امروز زمانی که می خواستم جلوی ایستگاه متروی صادقیه سوار «ون» شوم تا به پونک برسم، با یک صف حدودا 30 متری مواجه شدم. همه از اینکه دیرشان شده است و به موقع سرکار حاضر نشده اند گلایه داشتند. این در حالی است که هنوز هفته دوم اسفند را نگذرانده ایم. 

انتظار می رود مدیرانی که توصیه به استفاده از حمل و نقل عمومی می کنند ابتدا نیم نگاهی به امکانات موجود بیندازند سپس راهکار ارائه دهند. 

راستی، کدام یک از مدیران در این شلوغی ها از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.