| کد خبر: 252192 |

فاینانس راه‌ آهن تهران - قم - اصفهان هنوز آغاز نشده‌ است

معاون سازمان سرمایه گذاری درباره تامین مالی پروژه برقی سازی راه آهن تهران- قم- اصفهان و استفاده از فاینانس چینی اظهار داشت: براساس اطلاعاتم تاکنون مراحل فاینانس این پروژه آغاز نشده و گویا مشکلاتی در قرارداد وجود دارد اما مراحل و روال آن در حال انجام است.

تین نیوز

معاون سازمان سرمایه گذاری درباره تامین مالی پروژه برقی سازی راه آهن تهران - قم - اصفهان و استفاده از فاینانس چینی اظهار داشت: براساس اطلاعاتم تاکنون مراحل فاینانس این پروژه آغاز نشده و گویا مشکلاتی در قرارداد وجود دارد اما مراحل و روال آن در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مسعود براتی درباره جزییات سرمایه گذاری خارجی در پروژه راه آهن سرخس اظهار داشت: ارزش فاز اول این قرارداد ۴٠ میلیون دلار است که سرمایه گذار چینی به این پروژه ورود کرده و از طرف ایران هم آستان قدس رضوی در این پروژه ورود کرده است. 

وی درباره ارزش کل قرارداد با چینی ها و میزان سرمایه گذاری شرکت چینی در این پروژه گفت: ارزش این پروژه در مجموع ۴٠٠ میلیون دلار است که قرارداد آن از سه ماه گذشته منعقد شد.

معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی افزود: مدت زمان اجرای کامل این قرارداد حدود یک سال برآورد می شود و منابع ۴٠٠ میلیون دلاری در طول این یک سال بصورت تدریجی وارد پروژه خواهد شد. دوره جذب سرمایه از نقطه شروع قرارداد تا کامل شدن آن و نقطه آغاز اجرای عملیاتی پروژه طول می انجامد و همانطور که گفته شد مدل تامین منابع، سرمایه گذاری است.

براتی همچنین درباره تامین مالی پروژه برقی سازی راه آهن تهران - قم - اصفهان و استفاده از فاینانس چینی اظهار داشت: براساس اطلاعاتم تاکنون مراحل فاینانس این پروژه آغاز نشده و گویا مشکلاتی در قرارداد وجود دارد اما مراحل و روال آن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با روسیه هم خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری در دستور کار داریم. در تمام این قراردادها سازمان سرمایه گذاری در بحث کلان موضوعات تامین مالی و صدور ضمانت نامه های دولتی برای آن پروژه ها ورود می کند. مباحث فنی و علمیاتی این پروژه ها برعهده دستگاه های تخصصی است. 

معاون سازمان سرمایه گذاری با اشاره به سقف فاینانس در قانون بودجه گفت: یک بندی درباره تامین مالی در بودجه دیده می شود که اجازه می دهد تا سقفی تامین مالی دریافت شود که معمولا سقف ٣٠ میلیارد دلار در بودجه دیده می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی 2 1

    باسلام
    از معاون سرمایه گذاری که هنوز اسم پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان را بلد نیست وپروژه برقی سازی تهران قم اصفهان معرفی میکند چه انتظاری دارید تا بتوانند موضوع فاینانس این پروژه ها را هم دنیال کنند وبه نتیجه برسانند

  • همکار 2 0

    سلام. پروژه اصفهان و استفاده از فاینانس چینی مربوط به قطار سریع السیر است نه برقی سازی

  • ناشناس 0 1

    از عجایب این طرح که هنوز راه اهن مبدا ساخته نشده ! طرحی که پشتوانه جمعیت ۲۰ میلیونی تهران نداره .


    بنظرتان ایا سرانجام دارد؟ عقلا و کارشناسان چه میگویند؟