| کد خبر: 251986 |

وزارت صنعت بر حمایت از تولید ماشین آلات تمرکز کرده است

تمرکز وزارت صمت به جای واردات، معطوف به حمایت از تولید داخل ماشین آلات صنعتی، کشاورزی و معدنی است.

تین نیوز

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمرکز این وزارتخانه به جای واردات، معطوف به حمایت از تولید داخل ماشین آلات صنعتی، کشاورزی و معدنی است.

به گزارش تین نیوز ، ابوذر جمشیدوند چهارشنبه شب در نشستی با تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد افزود: در این راستا در سال آینده روال به سمتی خواهد رفت که تولیدکنندگان ماشین آلات حداقل تعرفه و واردکنندگان ماشین آلات که نمونه داخل آن وجود دارد حداکثر تعرفه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: طرحهایی در حوزه ساختاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده و در این راستا دفتری تخصصی در حوزه ماشین آلات در وزارتخانه شکل گرفته تا این موضوع به جد پیگیری شود و تاکنون نیز نشستهای زیادی با تشکلها و تولیدکنندگان در این زمینه برگزار شده است.

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد وزارتخانه و سیاستها و ابلاغیه ها در این زمینه حمایت از تولید داخل ماشین آلات است که باید برندسازی در این زمینه مورد توجه ویژه قرار گیرد و با توجه به این که حوزه بازار، کاملا رقابتی است اگر در خصوص یک برند نیز به خوبی کار شود و مورد توجه قرار گیرد، تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد سهم بیشتری در بخش برند داشته باشند.

جمشیدوند افزودچهار رکن کیفیت، داشتن قیمت رقابتی، خدمات خوب پس از فروش و تحویل به موقع کالا لازمه برندسازی است و این مولفه ها در حوزه تولید ماشین آلات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر در حوزه تولیدات ماشین آلات کشاورزی، توسعه صادرات است که با چهار رکن یاد شده ارتباط مستقیمی دارد و هم اکنون وضعیت صادرات این بخش مطلوب و ایران جزء کشورهای خوب در زمینه صادرات ماشین آلات کشاورزی است که به ظرفیت بالای تولید در این بخش بازمی گردد و در این راستا می توان با کشورهای همسایه تعامل بیشتری برقرار کرد و صادرکنندگان خوب شناسایی شوند و با رعایت الزامات کیفیت در تولید، صادرات این بخش افزایش یابد.

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محصولات حوزه ماشین آلات کشاورزی باید قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد به این معنا که مدت زمانی که نخستین خرابی آن بروز پیدا می کند طولانی باشد و اگر به هر دلیلی دچار خرابی شود به سرعت قابل تعمیر باشد.

جمشیدوند افزود: مهمترین مسائل و مشکلاتی که در حوزه تولید ماشین آلات از سوی تولیدکنندگان مطرح می شود، کمبود سرمایه در گردش و تعرفه هاست و

در هر صورت تولید در کشور با مشکلات زیادی روبه روست و تولیدکنندگان در یک جهاد تمام قد در این بخش قرار دارند و نظام اداری نیز در کشور با چالشهای جدی روبه روست اما با جدیتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تولیدکنندگان وجود دارد این مشکل قابل حل خواهد بود.

در این نشست تولیدکنندگان ماشین آلات بخش کشاورزی به بیان مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.