| کد خبر: 251145 |

استاندار اردبیل تاکید کرد:

بروزرسانی و خرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: بروزرسانی و خرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل از نیازهای ضروری است.

تین نیوز

 استاندار اردبیل گفت: بروزرسانی وخرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل از نیازهای ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، حامد عاملی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان های برفی و سردسیر کشور است و در سال بیش از ۱۲۰ روز عملیات راهداری زمستانی در این فصل دارد گفت: اکثر ماشین آلات راهداری استان فرسوده و عمر بالای ۲۵ سال دارد که نیاز دارد برای استانی مثل اردبیل که با بارش های سنگین همراه است ماشین آلات جدید خریداری و جایگزین ماشین آلات فرسوده شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیـل با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته به اندازه چهار سال پروژه های بسیار ارزشمندی در حوزه راه استان توسط راهداری انجام شده است، تصریح کرد: همت جهادی و ارزشمندی در زمینه آسفالت و بهسازی جاده های استان انجام شده که رضایت مردمی را نیز همراه داشته است.

استاندار اردبیل این استان را از شاخص های کشوری عقب دانست و اظهارکرد: لازم است برای پروژه های اولویت دار استان بتوانیم از سازمان اعتبار خوبی را جهت رسیدن اردبیل به وضعیت قابل قبول جذب کنیم و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

عاملی متوسط بزرگراه در کشور را ۲۴ درصد و این میزان را در استان اردبیل ۱۱ درصد  برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از متوسط کشوری بسیار عقب هستیم باید در این زمینه برنامه ریزی اساسی جهت اجرای پروژه های بزرگراه و جذب پیمانکار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل تنها استان در کشور است که مردم آن از طریق یک جاده مناسب به مرکز کشور وصل نیست افزود: این یک آسیب جدی برای استان و ازمطالبات مهم مردمی است.

استاندار اردبیل خواستار تخصیص اعتبارات برای انجام روکش آسفالت مسیر سرچم شد و اظهار کرد: اگر اعتبارات به موقع جذب شود روکش آسفالت مسیر تا سال اینده به اتمام خواهد رسید که خدمتی ماندگار برای مردم استان است

عاملی تصریح کرد: عملیات تعریض و چهارخطه کردن مسیر نیز در حال انجام است.

وی جذب اعتبارات برای خرید تجهیزات ایمنی راه را از اولویت های مهم دانست و افزود: اگر بتوانیم اعتبار لازم را در این زمینه جذب کنیم با اولویت بندی در مسیرهایی که ضرورت و مشکل از این لحاظ دارند کار را شروع خواهیم کرد.

استاندار اردبیل طول راههای شریانی استان را ۷۰۰ کیلومتر برشمرد گفت: لازم است برنامه ریزی لازم در این زمینه نیز انجام و برای سال آینده افقی ترسیم شود تا بتوانیم پروژه های مربوط به راههای شریانی را نیزبراساس اولویت تکمیل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.