| کد خبر: 25154 |

راه آهن شرق کشور بی‌تردید از گناباد عبور خواهد کرد

تین نیوز | نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهنی كه قرار است از گناباد بگذرد راه آهن مشهد به چابهار است و تردیدی در این مسیر وجود ندارد، در نتیجه مردم گناباد از بابت راه آهن نباید هیچ نگرانی داشته باشند.
 
حجت الاسلام محمد رجایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گناباد كه در محل سالن كنفرانس شهرداری برگزار شد گفت: پروژه راه آهن گناباد در حال پیگیری است، این پروژه در سال 91 و در جلسه‌ای در وزارت راه برگزار شد با همکاری و تلاش مجمع نمایندگان خراسان جنوبی مسیر را مشخص کردند که در آن راه آهن از کال شور، قائن، بیرجند و نهبندان عبور می کند.
 
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از آن جلسه پیگیری کردیم که همزمان با اجرای پروژه از سمت شهرستان چابهار برای بهرمندی هر چه زودتر گناباد و خراسان جنوبی راه آهن از سمت مشهد به چابهار هم اجرا شود که طبق نامه نگاری‌ها و جلسات صورت گرفته دولت این را پذیرفته است و اخیرا دوباره در جلسه ای با وزیر صحبت شد که ایشان اعلام کرد با وجودیكه بودجه ای هم در این مورد نداشتیم اما از بودجه در اختیار خودمان برای مطالعات این پروژه استفاده کردیم تا برای اجرای آن به ردیف بودجه سال 94 برسد.
 
وی بیان داشت: راه آهنی كه قرار است از گناباد بگذرد راه آهن مشهد به چابهار یا راه آهن شرق كشور است و تردیدی در این مسیر وجود ندارد و نمایندگان خراسان جنوبی نیز این مسئله را تایید می كنند، در نتیجه مردم گناباد از بابت راه آهن نباید هیچ نگرانی داشته باشند.
 
حجت‌الاسلام رجایی در مورد بیمه روستائیان و عشایر نیز گفت: بیمه روستائیان و عشایر با رای بالای مجلس با وجود مخالفت های فراوان تایید شد.
 
وی افزود: در مورد این طرح شورای نگهبان تنها دو ایراد وارد كرد كه یكی سن روستائیان مشمول بود كه راهكار دارد و دیگری شامل اصل 75 قانون اساسی است كه بار مالی دارد.
 
نماینده مردم گناباد اظهار امیدواری كرد كه با رفع موانع و مشكلات این مزیت برای روستائیان كه مظهر تولید در كشور هستند و در سنین بازنشستگی توان كار ندارند فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام رجایی در مورد قیمت شیر نیز گفت: منحنی عرضه كالاهای كشاورزی عنكبوتی است و راه حل آن این است كه تجارت خارجی این عمل را تعدیل كند.
 
وی افزود: در این رابطه دولت بین دو ملاحظه قرار دارد یكی ملاحظه دامداران و دیگری ملاحظه مردم، و باید تكلیف را مشخص كند كه می‌خواهد در این زمینه دخالت كند یا خیر.
 
نماینده مردم گناباد و بجستان ادامه داد: در صورت عدم دخالت دولت، اگر قیمت خوراك دام افزایش یابد قیمت شیر را باید خود تولیدكننده مشخص كند كه این امر هم مشكلات خاص خود را دارد، ولی از آنجا كه میانگین مصرف شیر ما از میانگین جهانی پایین تر است دولت در این امر دخالت می‌كند كه قیمت برای مصرف كننده بالا نرود.
 
حجت‌الاسلام رجایی بیان داشت: سال گذشته طبق پیگیری‌های انجام شده مصوب شد كه به ازای هر لیتری حدود 200 تومان یارانه دهند كه تاكنون 63 درصد پرداخت شده است و در این رابطه دامداران گنابادی با مشكل مضاعفی مواجه شدند چون عده ای از دامداران این شهرستان شیر تولیدی دامداری‌های خود را به كرمان و آمل می بردند و در این رابطه حق این دامداران ضایع شده بود و با پیگیری های انجام شده سهم این دامداران پرداخت شد.
 
وی گفت: انتظار از دولت این است كه وقتی قولی می دهد به موقع عمل كند ولی گاهی اوقات فشارهایی وارد می شود كه انجام قول را با مشكل مواجه می كند و در این قضیه نمایندگان مجلس نیز درگیر هستند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: امید است با شرایط جدیدی كه اتفاق افتاده و 88 درصد درآمدهای نفتی شش ماهه اول به خزانه واریز شده، تاحدودی مشكلات حل شود.
 
وی در مورد نظارت بر طرح ها و لوایح نیز گفت: در حال حاضر در سیستم كنونی وقت زیادی از نمایندگان  صرف طرحها و لوایح می شود و هیچ فرصتی برای نظارت وجود ندارد.
 
حجت‌الاسلام رجایی افزود: اكثر نمایندگان وقت خود را در حوزه انتخابیه یا مجلس می‌گذرانند و در مجلس نیز همه كارها از صفر تا 100 توسط نمایندگان انجام می‌شود و این در حالی است كه طرح‌های زیادی به مجلس می رسند كه نیاز به اینهمه قانونگذاری نداریم و نیاز است كه در آیین نامه داخلی مجلس تغییراتی ایجاد شود.
 
وی در مورد ركود بازار مسكن نیز گفت: تسهیلات بانكی مناسب با قیمت مسكن نیست و نیازمند تزریق تسهیلات بیشتر در مسكن است و این در حالی است كه در كشور مسائل روانی بسیار تاثیرگذار است و از نظر اقتصادی نیز قیمت چسبندگی دارد.
 
نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی درباره منصوب شدن ریاست فرودگاه گناباد گفت: دلیل انتخاب رئیس فرودگاه برای تکمیل کردن و پیگیری امورات باقی مانده مثل ساختمان فرودگاه، راه های دسترسی و... است ولی تکمیل فرودگاه بستگی دارد چه مقدار بودجه در این زمینه تزریق شود که در حال حاضر 10 میلیارد تومان برای احداث ترمینال،ساختمان سپاه و ساختمان نیروی انتظامی لازم است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات مالی دولت ما طی 2 سال گذشته بودجه ی نسبتا خوبی را از دولت دریافت کنیم گرچه که هنوز پیمانکار طلب کار است.
 
حجت الاسلام رجایی ادامه داد: برای ساخت ترمینال قرار است از 2 میلیارد تومان بودجه ای که توزیع آن در اختیار بنده قرار گرفته استفاده شود، و اگر بتوانیم در آینده 10 میلیارد تومان بودجه باقی مانده را جذب کنیم ترمینال تا دو سال دیگر تکمیل و به بهره برداری می رسد که در این راستا تلاش می کنیم تا در جلسه مناقصه ای که قرار است به زودی در تهران برگزار شود بودجه مناسبی را برای تکمیل فرودگاه جذب کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.